| کد خبر: 200029 |

◄ آغاز فعالیت قرارگاه مرکزی حمل و نقل و راهداری زمستانی کشور

با حضور وزیر راه و شهرسازی ،قرارگاه مرکزی حمل و نقل و راهداری زمستانی کشور فعالیت خود را آغاز کرد.

تین نیوز

با حضور وزیر راه و شهرسازی ،قرارگاه مرکزی حمل و نقل و راهداری زمستانی کشور فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، قرارگاه مرکزی حمل و نقل و راهداری زمستانی کشور با هدف ایجاد انسجام و هماهنگی لازم بین متولیان ملی و استانی راهداری زمستانی در حوزه جاده ای متشکل از 25 واحد کاری تشکیل شد و از طریق این قرارگاه مرکزی سیاستهای کلی، برنامه عملیاتی و دستورالعمل های راهداری زمستانی ابلاغی به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سراسر کشور، مدیریت، هدایت و رصد می شود.
براساس این گزارش، وزیر راه و شهرسازی در آیین آغاز فعالیت این قرارگاه مرکزی با اشاره به این که راهداران خدوم، صبور و بی ادعا با هماهنگی و به کارگیری توان حداکثری خود در انجام عملیات راهداری زمستانی سال گذشته نشان دادند که غیرتمندانه و با گذشت از خود و زندگی شان در خدمت رسانی به جامعه آماده هستند و با جانفشانی واقعی پس از راهداری زمستانی  97، با  بازگشایی و خدمات رسانی شبانه روزی در سیل  بهار 98 به یاری هموطنان در مناطق سیل زده پرداختند و پس از آن نیز با تمام ظرفیت  بخش راهداری به فرایند بازسازی راه ها و ابنیه فنی متمرکز بوده اند. 
اسلامی  با اشاره به خدمات بخش حمل و نقل خاطر نشان کرد:
جامعه حمل و نقل، عملیات بزرگ اربعین را رقم زدند  که با کفایت کامل اجرایی شد و امید است که خداوند این خدمت عظیم را از خانواده بزرگ حمل و نقل بپذیرد. همچنین با پیش بینی های سازمان هواشناسی، امسال نیز زمستان پر بارشی پیش رو خواهیم داشت و ان شاءلله با مرکزیت و محوریت قرارگاه مرکزی حمل و نقل و راهداری زمستانی با هماهنگی کامل انجام خواهد شد. 
وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: 
در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در جهت هوشمند سازی سامانه های حمل و نقل و بهینه سازی امکانات راهداری زمستانی شامل توسعه کمی و کیفی راهدارخانه ها، نوسازی و تجهیز ماشین آلات راهداری و همچنین تدوین شیوه نامه ها و دستورالعمل های راهداری زمستانی با تقسیم وظایف مشخصه واحدهای مسئول به صورت سراسری اقدامات موثری انجام شده است. 
اسلامی در پایان بر لزوم تعامل با پلیس راه  کشور در جهت روان سازی تردد در ایام اجرای طرح راهداری زمستانی سال جاری تاکید کرد و آن را در جهت پیشبرد اهداف این طرح موثر دانست. 
در ادامه این مراسم، عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به خدمات شبانه روزی و موثر راهداران در ایام وقوع سیل در اوایل سال جاری که با اتخاذ مدیریت اجرایی مناسب و همدلی، پکپارچگی و تلاش خالصانه دست اندرکاران و مجریان مقابله با این بحران و رفع خسارات ناشی ازسیل را قابل تقدیر دانست و افزود:
راهداری زمستانی امسال نیز با توان حداکثری نیروی انسانی و تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری در تمامی بخش های سازمان و اعمال کشیک های 24 ساعتی به ویژه در بخش های اجرایی و عملیاتی تا 20 فروردین ماه اجرا می شود.

گفتنی است، در ادامه آیین آغاز فعالیت قرارگاه مرکزی حمل و نقل و راهداری کشور، حیدر مطاعی معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به تشریح موفقیت های حاصله در اجرای طرح راهداری زمستانی سال گذشته و وقوع سیل در بخش راهداری پرداخت. همچنین ساختار، وظایف و دستورالعمل های قرارگاه مرکزی حمل و نقل و راهداری از سوی رضا اکبری سرپرست معاونت راه های فرعی و روستایی این سازمان به عنوان نماینده تام الاختیار ریاست سازمان در هماهنگی و ساماندهی امور مرتبط با راهداری زمستانی  تشریح شد. 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.