| کد خبر: 197638 |

◄ رونمایی از سامانه بازگشت زائران اربعین

مراسم رونمایی از سامانه بازگشت زائران اربعین برگزار شد، این طرح در حال حاضر به شکل پایلوت در مرز چذابه اجرا می‌شود و در صورت موفقیت‌آمیز بودن طرح، از سال آینده در هر چهار مرز منتهی به کشور عراق به اجرا گذاشته خواده شد.

تین نیوز

مراسم رونمایی از سامانه بازگشت زائران اربعین صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد. این طرح در حال حاضر به شکل پایلوت در مرز چذابه اجرا می‌شود و در صورت موفقیت‌آمیز بودن طرح، از سال آینده در هر چهار مرز منتهی به کشور عراق به اجرا گذاشته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز در این مراسم سامانی یکی از مسئولان سامانه اینترنتی موکب اربعین، ضمن معرفی این سامانه، اظهار کرد: با همکاری وزارت کشور امسال خواستیم فضایی ایجاد شود تا به انتقال زائرین به مرزها و سپس شهرها در زمان بازگشت از زیارت به منظور سهولت در رسیدن به مرزها کمکی کرده باشیم امروز در ابتدای این راه هستیم طراحی این سامانه نیز  براساس بازدیدهای میدانی و کمبودهای سال‌های گذشته توسط متخصصان جوان ایرانی صورت گرفت.

وی خصوص نحوه عملکرد این سامانه اینترنتی، تصریح کرد: این سامانه برای زمان بازگشت زائران اربعین فعال خواهد شد به گونه‌ای که ما کاروان‌هایی را به سمت مرزها و سپس به سمت مقصد نهایی زائران در سامانه در نظر گرفته‌ایم. افراد باید با مراجعه به سایت، کاروان‌هایی که تشکیل شده است ر انتخاب کنند. این کاروان‌ها از سمت کربلا و نجف به سمت مرزها حرکت می‌کنند.

سامانی با بیان اینکه، این طرح در حال حاضر به شکل پایلوت تا مرز چذابه اجرا می‌شود و در صورت موفقیت‌آمیز بودن طرح، از سال آینده در هر چهار مرز اجرا خواهد شد، افزود: زائران  کشورمان می‌توانند به خیابان میثم تمار در کربلا مراجعه و موکب‌های خود را به شکل اینترنتی مشخص کنند. این موکب‌ها به صورت کاروان در سامانه مشخص شده و زائران عضو آن کاروان‌ها خواهند شد.  در این فرآیند یک نفر به عنوان مسئول کاروان با نام، مشخصات و شماره‌تلفن در سامانه، معرفی و زمان حرکت نیز مشخص می‌شود. این سامانه در مرز چذابه قابل نمایش است و پایانه‌های حمل و نقل در مرز چذابه می‌توانند از طریق آن، مسافران را برای رساندن به مقصد نهایی در کشورمان پیش‌بینی کنند.

وی  در بخش دیگری از سخنان خود، تأکید کرد: به زائران پیشنهاد شده تا در زمان برگشت حتماً به موکب‌های اینترنتی مراجعه کنند و با این کاروان‌ها به سمت مرز حرکت کنند چرا که این آمار قابل مشاهده بوده و سرویس مناسب به منظور رسیدن به مرز چذابه در اختیار زائران قرار داده می‌شود.

حسین ذوالفقاری رئیس ستاد اربعین حسینی نیز در ادامه خاطر نشان کرد: برای روشن‌تر شدن عملکرد این سامانه، باید یادآور شد علاقمندان می‌توانند به مانیتورینگ این سامانه مراجعه با اعلام تعداد افراد و مقصد خود از مزایای استفاده از این سامانه برخوردار شوند که یکی از مزایای آن، مشخص شدن مسیر و زمان حرکت و رسیدن به مرز چزابه از طریق این سامانه است.

وی  خاطرنشان کرد: موفقیت این طرح در گرو مراجعه و ثبت نام کسانی است که قصد حرکت کاروانی به سمت مرز چزابه را دارند زیرا با این کار، مسئولان ستاد اربعین قادر هستند تا وسایل حمل و نقل کافی به منظور رسیدن به مرز را در اختیار ان‌ها قرار دهند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.