| کد خبر: 194508 |

فرمانده پلیس راه کشور در واکنش به بروز مشکلات در سامانه سپهتن؛

◄ سپهتن باید آسیب‌شناسی شود

قابلیت سامانه سپهتن باید به‌قدری ارتقا پیدا کند که نارضایتی در آن به حداقل کاهش یابد.

تین نیوز

فرمانده پلیس‌راه کشور در واکنش به برخی اعلام نارضایتی‌ها از عملکرد سامانه نظارت بر حمل بار و کالا (سپهتن)، اظهار کرد: قابلیت سامانه سپهتن باید به‌قدری ارتقا پیدا کند که نارضایتی در آن به حداقل کاهش یابد.

سردار سیدتیمور حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تین نیوز، عنوان کرد: چنان‌چه برخی رانندگان با سامانه سپهتن به مشکل برخورد‌ه‌اند باید در ابتدا به آسیب‌شناسی آن اقدام و پس از آن اظهار نظر کرد.

وی با تاکید بر این نکته که، سامانه سپهتن باید به یک داشبورد مدیریتی بسیار کارآمد تبدیل شود تا کاربران بتوانند حتی در دورترین نقطه کشور به اطلاعات مورد نیاز خود دست پیدا کنند، تصریح کرد: رویکرد پلیس در ارتباط با سامانه سپهتن، ارتقاء سطح کیفی آن و مجهز کردن این سامانه به آخرین دستاوردهای علمی در حوزه بار و مسافر است.

این مقام مسئول در واکنش به خاموش کردن دستگاه سپهتن از سوی برخی رانندگان به بهانه عدم پوشش شبکه اینترنتی در جاده‌ها، گفت: همکاران ما در بخش فناوری پلیس به دقت مشکلات سامانه را رصد و نسبت به رفع آن‌ها اقدام می‌کنند تا چنین تخلفاتی از سوی برخی رانندگان به حداقل کاهش پیدا کند.

حسینی با بیان این‌که اتفاقاتی از این دست از نگاه پلیس دور نیست، عنوان کرد: قابلیت سامانه سپهتن باید به قدری ارتقاء پیدا کند که امکان این قبیل سواستفاده‌ها را به صورت کامل از متخلفان سلب کند.

وی سامانه سپهتن را مانند تمامی سامانه‌ها دارای نقاط قوت و ضعف دانست و افزود: قدر مسلّم هر سیستمی در گذر استفاده از آن به‌روز رسانی و کامل‌ خواهد شد به طور مثال، گوشی‌های موبایل در 10 سال پیش اصلا قابل قیاس با گوشی‌های هوشمند فعلی نیستند و قابلیت‌های استفاده نیز در مقایسه در یک سطح نیست.

فرمانده پلیس‌راه کشور نیاز به ارتقای تکنولوژی را نقطه ضعف سامانه سپهتن ندانست و ابراز داشت: این سامانه باید در بخش‌های مدیریتی و نظارتی بیش از گذشته کامل شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.