| کد خبر: 187680 |

معاون وزیر راه و شهرسازی:

300 کیلومتر آزادراه در دست بهره‌برداری است

این آزاد راه در عمل از جنوب کشور و از بنادر جنوب غربی به سمت مرکز کشور می رود و در ادامه به آزاد راه تهران - قم اتصال پیدا می کند و با اجرای آن شبکه آزاد راه های جنوب و غرب کشور تکمیل می شود.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هدفگذاری ما بهره برداری از 280 تا 300 کیلومتر آزادراه در سطح کشور است که این رقم معادل 15 درصد از کل آزادراه های موجود ایران است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، خیراله خادمی در حاشیه بازدید از محور چهارخطه ملایر به آورزمان  فزود: امیدواریم با کمک دولت و پشتیبانی مجلس شورای اسلامی اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح ها را تامین کنیم.

وی با بیان این‌که هم اکنون یکهزار و 160 کیلومتر طرح احداث آزادراه در کشورمان در حال اجرا است افزود: حدود 300 کیلومتر قرارداد سرمایه گذاری بسته شده است که امیدواریم هر چه سریعتر عملیات اجرایی آنها آغاز شود.

خادمی با بیان این‌که بیش‌تر سرمایه‌گذاری‌های این وزارتخانه در حوزه آزادراه‌ها انجام شده است بیان کرد: مراحل پایانی این طرح‌ها به‌ویژه کنار گذر جنوبی تهران به عنوان یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های ملی کشور در حال اتمام است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به طرح‌های در دست اجرا در استان‌های مختلف ادامه داد: آزاد راه اراک به خرم‌آباد هم اکنون در دست اجرا است که 67 کیلومتر از این مسیر در برنامه امسال ما است که از خرم آباد به بروجرد را انجام دهیم.

خادمی با بیان این‌که این آزاد راه به عنوان یک طرح بزرگ به طول 135 کیلومتر در حال احداث است اظهار داشت: ادامه این مسیر به سمت اراک می رود که درراستای کار وزارت راه و شهرسازی است.

وی افزود: این آزاد راه در عمل از جنوب کشور و از بنادر جنوب غربی به سمت مرکز کشور می رود و در ادامه به آزاد راه تهران - قم اتصال پیدا می‌کند و با اجرای آن شبکه آزاد راه های جنوب و غرب کشور تکمیل می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در کشورمان حدود هفت هزار و 800 کیلومتر بزرگراه در دست اجرا است و سالانه حدود یکهزار و 200 تا یک‌هزار و 500 کیلومتر از جاده ها به بزرگراه تبدیل می‌شود.

خادمی ابراز داشت: در بخش ریلی نیز حدود سه هزار و 300 کیلومتر مسیر ریلی در سطح کشور در دست اجرا است که امیدواریم بخشی از این مسیرها امسال تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی اتصال 2 مرکز استان به شبکه ریلی کشور در سال گذشته را اقدامی بزرگ در این حوزه برشمرد و بیان کرد: این کار در بخش توسعه شبکه ریلی کشور ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ابراز امیدواری کرد: امسال و سال آینده بتوانیم اقدامات موثری در حوزه ریلی کشور داشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی از مراحل اجرایی احداث محور چهارخطه ملایر به توره، ملایر به آورزمان و ملایر به تویسرکان در مسیر روستای حسین آباد شاملو بازدید و در جریان مشکلات این طرح ها قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.