| کد خبر: 187153 |

◄ روش تازه‌ای که آبگرفتگی زیرگذرها را رفع می‌کند

شرایط زیرگذرها در شمال به گونه‌ای است که با یک بارندگی چند میلیمتری، بهره‌برداری از این تقاطع‌های غیر هم‌سطح عملاً غیر ممکن و در برخی مواقع منجر به آسیب‌هایی به بهره‌برداران از این سازه‌ها می‌شود.

تین نیوز

یکی از روش‌های مفید و کم هزینه رفع مشکل آبگرفتگی زیرگذرها در راه‌های شمال ایجاد چاه‌های جذبی در خط‌القعر این زیرگذرها است.

به گزارش تین‌نیوز، یک کارشناس حمل‌ونقل با بیان این مطلب به خبرنگار این شبکه‌خبری گفت: از جمله مشکلات حاد زیرگذرها در راه‌های شمال کشور در مواقع بارندگی و بعد از آن، مانداب آب در آنها و عدم بهره‌برداری از این زیرگذرها است.

رضا مرادی افزود: شرایط این زیرگذرها به گونه‌ای است که با یک بارندگی چند میلیمتری، بهره‌برداری از این تقاطع‌های غیر هم‌سطح عملاً غیر ممکن و در برخی مواقع منجر به آسیب‌هایی به بهره‌برداران از این سازه‌ها می‌شود.

وی تاکید کرد: برای رفع این پدیده روش‌های گوناگونی را می‌توان تعریف کرد که ازجمله آنها ایجاد کانال‌هایی جهت ممانعت از ورود آب به داخل زیرگذر و پمپاژ آب از داخل زیرگذر به بیرون از محوطه آن است.

این کارشناس ادامه داد: اما یکی از روش‌های مفید و کم هزینه برای رفع این مشکل ایجاد چاه‌های جذبی در خط القعر این زیرگذرها است.

وی در مورد چگونگی انجام این کار گفت: با احداث چند حلقه چاه در خط‌القعر این تقاطع‌های غیر هم‌سطح و تعمیق آنها تا رسیدن به مصالح نفوذپذیر، می‌توان مشکل آبگرفتگی زیرگذرهای راه‌های شمال را تا حدود زیادی برطرف کرد.

مرادی خاطرنشان کرد: راه حل دیگر این است که با ایجاد چاه‌های جذبی عمیق در محوطه اطراف این تقاطع‌ها و اتصال افقی با یک چاه کم عمق داخل زیرگذر، هدایت آب را به‌شکل ثقلی از داخل زیرگذر به چاه‌های جذبی انتقال داد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.