| کد خبر: 186010 |

‌بازگشایی جاده معمولان ـ خرم‌آباد با همکاری قرارگاه خاتم و بخش خصوصی بازسازی شد

‌جاده معمولان ـ خرم‌آباد با همکاری قرارگاه خاتم و بخش خصوصی بازسازی شد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با همکاری قرارگاه خاتم و ۲ پیمانکار خصوصی و بکارگیری ماشین‌آلات پیمانکاران و دولت، جاده اصلی معمولان ـ خرم‌آباد بازسازی و بهسازی شد و این محور فردا یا حداکثر روز جمعه باز می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، خیراله خادمی  اظهار کرد: پس از بروز سیلاب در لرستان و تخریب و مسدود شدن محور معمولان-خرم‌آباد که بخشی از مسیر اصلی ترانزیتی ما بود،‌ ‌‌روز شانزدهم فروردین‌ماه بود که وعده دادیم این محور را تا حداکثر پایان فروردین باز می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت ساخت و تو‌سعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد:‌ زیرساخت‌های حمل و نقل و جاده‌ای شهرهای معمولان و پل دختر پس از سیلاب اخیر ‌دچار آسیب جدی شد‌، به طوری که شهر پلدختر و همچنین جاده ‌خرم آباد-‌پل‌دختر دچار مشکلاتی شد و مسیر در چند نقطه ریزش داشت و جاده را آب برده بود، ‌همچنین در شهر معمولان هم چنین مشکلی وجود داشت و از خرم‌آباد تا معمولان جاده در چند نقطه تخریب شده بود.

وی اضافه کرد: پس از بروز این مشکلات برای جاده‌های این دو شهر، ‌‌این شهر‌ها را از طریق محورهای آنتنی که به سمت آزاد‌راه می‌رفت و همچنین جاده های روستاهای منتهی به این مناطق، به آزادراه وصل کردیم که راه امدادی باز شد اما مردم در این مسیر مشکلات زیادی داشتند.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: به هر حال برای امداد‌رسانی و کارهای ضروری و دسترسی به مردم معمولان و پلدختر، لازم بود، این محورها باز شود تا ارتباط زمینی حداقل برقرار شود، اما پس از آن باید کار اساسی انجام می‌شد ‌که همان بازسازی مسیر اصلی معمولان و پلدختر به خرم‌آباد بود.

وی اظهار داشت: تا پیش از این جاده امدادی که از سمت معمولان باز شده بود، مسیری ۵۰ کیلومتری و روستایی بود که به آزادراه می‌رسید همچنین ۵۰ کیلومتر هم در آزادراه باید طی می‌شد تا به خرم‌آباد رسید، و درواقع مردم معمولان که فاصله شهر آنها تا خرم‌آباد حدود ۱۷ کیلومتر است، باید  ۱۱۰ کیلومتر طی می‌کردند تا به خرم آباد برسند‌.

خادمی اضافه کرد: در این راستا تلاش کردیم از سمت خرم‌آباد و رئیسیون در محور خرم‌آباد-معمولان، مسیر را باز کنیم حدود یک ساعت پیش آخرین انفجارات و اقدامات در جاده قبلی معمولان-خرم‌آباد برای بازگشایی مسیر‌ انجام شد و در حال ریزش‌برداری هستیم و پیش‌بینی می‌کنیم حداکثر تا فردا یا روز جمعه مسیر تردد معمولان-خرم‌آباد باز شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: از قرارگاه خاتم الانبیا(ص) که در پروژه راه آهن دورود-خرم‌آباد پیمانکار ما است و تجهیزات و ماشین آلات آنجا داشتند، کمک گرفتیم،‌ فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا هم به محل پروژه آمد و دستور داد که به سرعت به این پروژه ورود کنند و تاکید شد که کار با جدیت دنبال شود‌.

وی بیان کرد: همچنین دو پیمانکار خصوصی دیگر که نزدیک‌ محور معمولان_خرم آباد در حال کار در پروژه‌ای بودند، به همراه ادوات و ماشین‌آلات خود ‌به کمک ما آمدند و تلاش کردند ‌مسیر بازسازی و بازگشایی شود که از آنها قدردانی می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت ساخت و تو‌سعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار داشت: به هر حال بخش خصوصی، قرارگاه خاتم و ما تلاش کردیم به سرعتی محور معمولان-خرم‌آباد باز شود و این اقدام بزرگ انجام شد تا ذره‌ای از مشکلات مردم معمولان  کاهش یابد.

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.