| کد خبر: 184657 |

معاون وزیر کشور:

کاهش ۱۵ درصدی تلفات جاده‌ای طی نوروز

۱۵ درصد از میزان تلفات جاده‌ای و ۲۲ درصد از تلفات درون‌شهری کاهش‌یافته است.

تین نیوز

 معاون عمران و توسعه شهری وزیر کشور با اشاره به کاهش تلفات حوادث ترافیکی در دور نخست سفرهای نوروزی گفت: ۱۵ درصد از میزان تلفات جاده‌ای و ۲۲ درصد از تلفات درون‌شهری کاهش‌یافته است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از فارس، مهدی جمالی نژاد با اشاره به کاهش تلفات جاده‌ای در دور نخست سفرهای نوروزی کشور اظهار کرد: با توجه به آمار به‌دست آمده از میزان تصادفات و تلفات جاده‌ای در کشور طی دور نخست سفرهای نوروزی ۱۵ درصد در بخش برون‌شهری و ۲۲ درصد تلفات حوادث درون‌شهری نسبت به سال گذشته کاسته شده است.

وی با اشاره به هدف‌گذاری برای تمرکززدایی از مقاصد سفرهای نوروزی در کشور گفت: بسیاری از شهرها و روستاهای کشور کمتر معرفی‌شده‌اند در حالی که جذابیت خاص خود رادارند و کار جدید انجام‌شده در نوروز امسال معرفی این مناطق بوده است.

معاون عمران و توسعه شهری وزیر کشور معرفی میراث معنوی علاوه بر میراث فرهنگی را ازجمله اقدامات برای معرفی مقصدهای جدید نوروزی عنوان کرد و افزود: علاوه بر ۴۰۰ روستای هدف گردشگری و چند شهر معدود پر مسافر، تلاش شد تا از ظرفیت تمام هزار و ۲۷۹ شهر و بیش از ۳۷ هزار دهیاری کشور در این راستا استفاده شود.

وی در انتها توجه بر میراث معنوی را باعث افزایش ضریب ماندگاری مسافر دانست و افزود: با افزایش مقاصد گردشگری و مسافری در ایام نوروزی می‌توان از ترافیک مناطق خاص کشور کم کرد و علاوه بر توزیع درآمدزایی گردشگری در مناطق بیشتری از کشور، ترافیکی روان و امن را برای همه مسافران ایجاد شود.

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.