| کد خبر: 183385 |

◄ 1.2میلیون نفر تلفات سوانح رانندگی در جهان

معاون عمران و حمل‌ونقل وزیر کشور در جشنواره ایمنی رانندگان حرفه‌ای گفت: متأسفانه همه‌ساله نزدیک به یک و دودهم میلیون نفر در سوانح ترافیکی جان خود را از دست می‌دهند.

تین نیوز

معاون عمران و حمل‌ونقل وزیر کشور در جشنواره ایمنی رانندگان حرفه‌ای گفت: متأسفانه همه‌ساله نزدیک به یک و دودهم میلیون نفر در سوانح ترافیکی جان خود را از  دست می‌دهند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مهدی جمالی‌نژاد با اشاره به معلول شدن ۵۰ میلیون نفر در جهان در سوانح ترافیکی، اظهار داشت: متأسفانه طبق آمار بیش‌تر سوانح ترافیکی مربوط به کشورهای درحال‌توسعه است.

وی به آمار ۴۰‌درصدی تلفات ترافیکی در ایران پرداخت و افزود: در ۹ ماهه نخست سال براساس آمار تلفات در دو بخش درون و برون‌شهری سوانح ربا عدد بزرگی نمایش داده‌شده است. این آمار در این مدت ۸/5 درصد افزایش نشان می‌دهد.

جمالی‌نژاد به این نکته نیز پرداخت که قرار بود این آمار سیر  نزولی داشته باشد که چنین نشد.

وی بابیان این‌که اگر هواپیمایی سقوط کند سروصدای زیادی ایجاد می‌کند، گفت: متأسفانه کم‌تر کسی نسبت به مرگ خاموش سوانح ترافیکی حساسیتی در این حد از خود نشان می‌دهد. اگر کسی جان خود را در سوانح ترافیکی از دست بدهد همه دستگاه‌ها مقصر هستند.

جمالی‌نژاد یادآور شد: به گفته شهردار وین،  ایران‌شهرهای بسیار زیبایی دارد به‌گونه‌ای که به شهرهای زیبای دنیا تنه می‌زنند اما یک اشکال اساسی در آن‌ها وجود دارد و آن‌هم مشکل فرهنگ ترافیک است. ما در ایران زیرساخت‌های ترافیک کم نداریم اما در بخش فرهنگ ترافیکی ضعف بسیار است. متأسفانه فرهنگ ترافیک در ایران کمرنگ است.

معاون عمران و حمل‌ونقل وزیر کشور، خاطرنشان کرد: باید بافرهنگ سازی بیش‌تر مردم را به سمت فرهنگ حمل‌ونقل سبز و پاک سوق دهیم.

جمالی‌نژاد تأکید کرد: فرهنگ‌سازی بسیار ارزشمند است؛ اما نباید تمام‌کارها را به دوش دولت بیندازیم.

نیروی‌انسانی در صف مقدم است

معاون حمل‌و‌نقل سازمان راهداری‌و‌حمل و نقل جاده‌ای نیز در این مراسم ضمن قدردانی از رانندگان برتر، گفت: موضوع جشنواره بحث ایمنی است و ظرفیت‌سازی در این بخش بسیار مهم است.

مهران قربانی با اشاره به این نکته که داشته‌های ما در بحث ایمنی با استفاده از نیروی‌انسانی بهتر به نتیجه می‌رسد، افزود: نیروی‌انسانی درصف مقدم و رانندگان پیشانی این صف مقدم است که دارای نقش ویژه و حساسی است.

به گفته وی، همین که سازمان بهداشت جهانی  ۵ مقوله را برای ایمنی مطرح می‌کند و ایمنی را در راس آن قرار می‌داد نشان از این واقعیت دارد که ایمنی باید سرلوحه کار نیروی انسانی قرار بگیرد.

وی افزود: وقتی یک سانحه بررسی می‌شود باید بسیاری از مولفه‌ها را در آن در نظر گرفت تا به دلایل واقعی در سوانح اشراف پیدا کرد.

قربانی گفت: دریایی‌ها قبول کرده‌اند که در یک زمان بد، یک مکان بد، شرایط بد برای یک کشتی به وجود می‌آید که احتمال وقع سانحه‌ای دریایی را افرایش می‌دهد، منِ انسانی که از دانادی و زیرکی برخوردار هستم باید کاری کنم که مانع از بروز سوانح شوم.

وی ادامه داد: راننده به عنوان یک انسان زیرک می‌تواند با رعایت ایمنی از بروز سوانح جلوگیری کند. در سازمان راهداری سعی شده تا با همراهی یک‌دیگر وضعیت ایمنی راه‌های کشور را بهبود بخشیم.

معاون حمل‌و‌نقل سازمان راهداری‌و‌حمل و نقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: عواملی که در سازمان راهداری حمل‌و‌نقل را رصد می‌کنند تلاش دارند تا به یک نگاه راهبردی و بین‌المللی برای دست‌یابی به حمل‌ونقل ایمن برسند و مدلی داخلی‌سازی شده را ارایه کنیم.

قربانی خاطرنشان کرد: حرکت رو به رشد در همه جهان وجود داشته و ایران نیز گریزی از آن ندارد. ما تمامی از اعضای خانواده ایران هستیم.

همچنین عبدالهاشم حسن‌نیامعاون وزیر راه‌وشهرسازی و رئیس سازمان راهداری‌حمل‌ونقل جاده‌ای نیز در پایان این مراسم از اعلام آمادگی این سازمان برای برگزاری جلسات مدوام و منظم برای ایجاد و افزایش ایمنی در راه‌ها خبر داد.

سرهنگ عین‌اله جهانی معاون اجتماعی راهور ناجا نیز پیشنهاد کرد که  پلیس راهور ناجا  حکمی از رانندگان برتر این جشنواره با عنوان سفیران فرهنگ ترافیک تقدیر کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.