| کد خبر: 182926 |

روستای یک توت در چنبره کامیون‌ها

نزدیکی روستای یک توت در15کیلومتری شمال شرق شهرستان بهشهر و در نزدیکی بندرامیرآباد و فعال شدن چندین شرکت حمل و نقل بار بدون پارکینگ و توقف پرشمار کامیونداران در حاشیه جاده اصلی این روستای 400 خانواری را زیر چنبره کامیون ها قرار داد.

تین نیوز

نزدیکی روستای یک توت در15کیلومتری شمال شرق شهرستان بهشهر و در نزدیکی بندرامیرآباد و فعال شدن چندین شرکت حمل و نقل بار بدون پارکینگ و توقف پرشمار کامیونداران در حاشیه جاده اصلی این روستای 400 خانواری را زیر چنبره کامیون ها قرار داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، توقف تقریبا 24 ساعته دهها دستگاه کامیون برای دریافت بارنامه در برابر شرکت های حمل و نقل حاشیه جاده اصلی و کوچه پس کوچه های روستای یک توت آسایش روستاییان را به هم زده و اعتراض چندین ساله روستاییان برای ورود مسوولان جهت ساماندهی این کامیون ها بی ثمر بود.

بند آمدن نفس روستاییان

دهیار روستای یک توت بخش مرکزی شهرستان بهشهر می گوید: استقرار شرکت های حمل و نقل بار بدون پارکینگ درحاشیه روستا و توقف کامیون های حمل بار بندرامیرآباد در مقابل این شرکت ها برای دریافت بارنامه آسایش روستاییان را بر هم زدند.

اصغر اسلامی به خبرنگار ایرنا گفت: تعدادی از کامیون ها برای فرار از جریمه پلیس راه به دلیل پارک در حاشیه جاده اصلی، کوچه پس کوچه روستا را برای خود پارکنیگ درست کردند و روستاییان نه تنها از لحاظ تردد که امنیت جانی نیز با مشکل مواجه اند.

وی محدود بودن فضای پارکینگ شرکت های حمل و نقل را دلیل اصلی پارک کامیون در حاشیه جاده اصلی و کوچه پس کوچه های روستای یک توت اعلام کرد.

دهیار می گوید: چندین بار روستاییان نسبت به پارک کامیون ها در حاشیه جاده و داخل روستا که بعضا حوادث رانندگی را نیز به دنبال داشته، معترض شدند و هر بار با وعده مسوولان این اعتراض ها خوابید، ولی از عملی شدن وعده برای ایجاد پارکینگ و ساماندهی توقف این کامیون ها خبری نشد.

به گفته وی مسوولان حمل و نقل سال گذشته وعده کردند که با کرایه زمین خالی اطراف روستا، کامیون ها به این محوطه منتقل شوند و صرفا برای بارنامه مراجعه کنند که این وعده هنوز عملی نشد.

تایید مشکل از سوی بخشدار

بخشدار بخش مرکزی شهرستان بهشهر که روستای یک توت نیز در این بخش قرار داد مشکلات ناشی از توقف دهها دستگاه کامیون برای روستاییان را تایید کرد.

مجتبی اسدی در گفت و گو با خبرنگارایرنا گفت: تاکنون طرح ساماندهی کامیون های متوقف در حاشیه روستا عملی نشد، ولی با توافقی که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با شرکت های حمل بار داشتند، بزودی در 2ماه آینده این ساماندهی انجام می شود.

وی افزود: شرکت های حمل و نقل موظفند تا با ایجاد پارکینگ از توقف کامیون ها در حاشیه جاده اصلی و داخل روستا جلوگیری کنند و روستاییان را از رنج چندین ساله نجات دهند.

فرصت 10 روزه برای ساماندهی

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران گفت: در 10 روز آینده شرکت های حمل و نقل مستقر درحاشیه روستا موظف شدند تا نسبت به اجاره و یا حتی خرید زمین برای پارکینگ خودروهای خود اقدام کنند.

علی نصیری به خبرنگار ایرنا افزود: چنانچه در این فرصت شرکت های حمل و نقل برای پارکینگ کامیون ها اقدام نکنند، براساس دستور دادستان شهرستان بهشهر و هماهنگی با پلیس راه کامیون هایی که در حاشیه جاده اصلی و یا داخل روستا پارک کنند؛ توقیف می شوند.

وی اضافه کرد: مجوز شرکت های حمل و نقل مربوط به یک دهه گذشته که فعالیت بندر امیرآباد ناچیز بود صادر شد و فضای پارکینگ نیز متناسب با نیاز وقت احداث شد و با توسعه کارکرد بندر و ازدیاد تخلیه و حمل بار این پارکینگ ها جوابگو نیست و باید فضای جدیدی پیش بینی شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران گفت: با تکمیل محور رستمکلاء- بندرامیرآباد که حدود سه کیلومتر باقی است، شرکت های حمل بار و کامیون ها به این محور که در خارج روستا واقع است، منتقل می شوند.

منطقه ویژه اقتصادی و بندر امیرآباد که در دهه 70 فعالیتش را شروع کرد و در زمره بنادر نسل جدید تعریف می شود دارای هفت میلیون تن ظرفیت تخلیه و بارگیری با 15 اسکله از جمله اسکله روروریلی است.

در حال حاضر سالانه در بندرامیرآباد سه میلیون تن بار تخلیه و بارگیری می شود و طبق برآورد با راه اندازی واحدهای صنعتی در دست احداث و برطرف شدن مشکل عضویت ایران درسازمان اقتصادی اوراسیا ظرفیت حمل و تخلیه بار از این بندر به بیش از این 7 میلیون تن می رسد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.