| کد خبر: 178628 |

تأکید روحانی بر تکمیل سریع‌تر آزادراه حرم تا حرم

حسن روحانی، رئیس جمهور در نشست خبری پایان سفر کاروان تدبیر و امید به استان سمنان با اشاره با تکمیل بخشی از آزادراه حرم تا حرم بر تکمیل این پروژه تاکید کرد.

تین نیوز

حسن روحانی، رئیس جمهور در نشست خبری پایان سفر کاروان تدبیر و امید به استان سمنان با اشاره با تکمیل بخشی از آزادراه حرم تا حرم بر تکمیل این پروژه تاکید کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت راه وشهرسازی، روحانی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری پایان سفر کاروان تدبیر و امید به استان سمنان با اشاره به اقدامات دولت برای اجرای تقاضای شاهرود مبنی بر حق  یک مرز هوایی و فرودگاه بین المللی در استان بویژه برای صادرات کالاها ، گفت: جلسات لازم در تهران در این زمینه برگزار شد و تأکید می کنم این طرح کارشناسی شده ، در کمیسیون های دولت بررسی شده است و قبل از سفر هیات دولت به این استان در جلسات بحث و تصویب شد.

روحانی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی کاملاً آماده است تا مقدمات اجرای این پروژه مهم را انجام دهد و این کار هم برای استان و مخصوصاً برای شهرستان شاهرود ضروری و الزامی بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه   خوشحالم بین بخش های مختلف، ۱۰ هزار میلیارد تفاهم شد و اسناد تفاهم در این زمینه ها به امضا رسید، گفت: برای اجرای این طرح ها که بخش های مختلف خصوصی، دولتی و بانک ها سرمایه گذاری می کنند، کمک می کنیم تا کاملاً اجرایی شود  که در این صورت می تواند استان سمنان را متحول کند.

روحانی با اشاره به اینکه امیدوارم  این سفر مایه خیر و برکت برای مردم عزیز استان سمنان و کشور باشد، ادامه داد: سمنان، چهارراه کشور است و از غرب به شرق و از شمال به جنوب و بسیاراهمیت دارد و مردم این استان همیشه میهمان نواز زائرین تربت پاک امام هشتم(ع) هستند.

 رئیس جمهور گفت: تقریباً این مسیر حدود ۵۰۰ کیلومتر از حرم تا حرم است و مردم افتخار می کنند به آنهایی که به زیارت قبر امام هشتم(ع) می روند، خدمت کنند و همچنین جاذبه های گردشگری باعث شود تا مردم مقداری در اینجا توقف، استراحت و از آثار بسیار خوب و دیدنی این استان بازدید کنند.

رئیس جمهور در ادامه این نشست خبری به پرسش های خبرنگاران پاسخ داد که اجرای طرح بزرگراه حرم تا حرم سوال یکی از خبرنگاران از رئیس جمهور بود که وی در پاسخ گفت: طرح آزادراه حرم تا حرم بسیار مهم است و آزادراهی است که برای مردم بسیار اهمیت دارد، قسمت اول این بزرگراه از قم به گرمسار، انجام شده و درآمدهای لازم برای سرمایه‌گذاران را نیز ایجاد کرده است. بخش دوم این طرح از گرمسار به سمنان مشکلاتی همچون تملک اراضی دارد که وزارت راه را مسئول پیگیری آن کرده‌ایم. این طرح ملی است و با توجه به عبور زائران امام هشتم(ع) از این مسیر،تلاش خود را برای اتمام آن مضاعف کرده‌ایم.

رئیس جمهور در پاسخ به پرسشی در خصوص جاده پیوند دهنده شمال به جنوب استان و روند اجرای آن ، گفت: مسیر اتصال شمال به جنوب کشور از طریق استان سمنان نزدیک‌ترین مسیر است و یکی از طرح‌ها برای این پروژه، جاده معلمان است که می‌تواند شمال کشور را به مرکز متصل کند.

روحانی خاطر نشان کرد: متأسفانه با توجه به اینکه سفر استانی دولت یازدهم به سمنان کمی دیر انجام شد در اجرای پروژه‌ها عقب‌ماندگی داریم که البته قرار شد با تأمین اعتبارات لازم این عقب‌ماندگی جبران شود. بخشی از آن هم مربوط به همین جاده است.

رئیس جمهور افزود: سازمان برنامه و بودجه امروز اعلام کرد که ۲۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل و اجرای پروژه‌های عقب‌مانده استان اختصاص داده است.

حجت الاسلام حسن روحانی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری پایان سفر کاروان تدبیر و امید به استان سمنان با قدردانی از استقبال و مهربانی مردم بسیار خوب و شریف این استان، میهمان نوازی مردم شاهرود و دیگر شهرستان ها از کاروان تدبیر و امید، گفت: از وحدت در این استان بسیار خوشحالم و آقای شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان، سرپرست استانداری، علما و نخبگان، در کنار هم برای آبادانی این استان و ایران تلاش می کنند و همواره در کشور مرهون کمک مردم هستیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.