| کد خبر: 178345 |

◄ نقش بحران اقتصادی در افزایش تلفات جاده‌ای

با گران شدن بلیت قطار و هواپیما عملاً بار ترافیکی و سفر مسافران بر بخش حمل‌ونقل جاده‌ای می‌افتد.

تین نیوز

با گران شدن بلیت قطار و هواپیما عملاً بار ترافیکی و سفر مسافران بر بخش حمل‌ونقل جاده‌ای می‌افتد. سیدکمال‌الدین شهریاری، عضو کمیسیون عمران مجلس بابیان این موضوع گفت: به‌نظر من علت اصلی افزایش سه‌درصدی تصادفات جاده‌ای این موضوع است. ما در زمان افزایش قیمت بلیت هواپیما و قطار چنین هشداری را داده بودیم.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، شهریاری ادامه داد: به‌طور حتم تغییر نرخ ارز کشور را فقیر کرده و وقتی کشور به‌صورت کلی فقیر می‌شود، همه شاخص‌های مثبت تنزل کرده و برخی شاخص‌های منفی مانند تصادفات افزایش پیدا می‌کند.

او تصریح کرد: یکی از شاخص‌های اصلی برای یک جامعه شاخصه امنیت است که امنیت جاده‌ای و حمل‌ونقل، بخش قابل‌توجه و برجسته آن محسوب می‌شود.

شهریاری ادامه داد: این موضوع واضح و مبرهن است که با گران شدن بلیت قطار و هواپیما عملاً بار ترافیکی و سفر مسافران بر بخش حمل‌ونقل زمینی می‌افتد که این مسئله موجب می‌شود تعداد و حجم سفرهای جاده‌ای به میزان قابل‌توجهی بالا برود.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: از طرف دیگر به علت تغییر نرخ ارز، قیمت قطعات لوازم‌یدکی خودرو بالا رفته و این مسئله موجب می‌شود که رانندگان نسبت به زمان استاندارد، دیرتر قطعات خودروی خود ازجمله لاستیک، لنت ترمز و قطعات دیگر را تعویض نمایند و عملاً عمر مفید قطعات به اتمام می‌رسد.

او بابیان این‌که گرانی حمل‌ونقل هوایی و ریلی موجب افزایش تصادفات جاده‌ای شده است، گفت: از طرف دیگر نگهداری جاده‌ها در شرایط کنونی هزینه‌بر است و راهداری باید برای اعتبار لازم را داشته باشد تا روکش آسفالت، گاردریل، روشنایی و علائم راهنمایی و رانندگی نوسازی و بهسازی شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.