| کد خبر: 173205 |

◄ هیچ برنامه‌ای برای افزایش کرایه اتوبوس نداریم

رئیس اتحادیه سراسری شرکت‌های تعاونی مسافری جاده‌ای از عدم افزایش کرایه اتوبوس بین‌شهری خبر داد و خواستار ترخیص قطعات با ارز دولتی شد.

تین نیوز

رئیس اتحادیه سراسری شرکت‌های تعاونی مسافری جاده‌ای از عدم افزایش کرایه اتوبوس بین‌شهری خبر داد و خواستار ترخیص قطعات با ارز دولتی شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، احمدرضا عامری گفت: بخش حمل‌ونقل جاده‌ای تنها بخشی است که علی‌رغم تورم و گرانی بسیاری از کالاها، نرخ کرایه اتوبوس‌های بین‌شهری را افزایش نداده است و در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای افزایش کرایه‌ها نداریم.

او تصریح کرد: اگرچه افزایش قیمت قطعات، به بخش حمل‌ونقل جاده‌ای مسافر فشار آورده است و از سوی دیگر هیچ‌گونه یارانه‌ای به این بخش از اقتصاد تخصیص نیافته، اما به دنبال گران کردن بلیت اتوبوس نیستیم.

این مقام مسئول درباره کمبود قطعات یدکی اتوبوس و افزایش سن ناوگان مسافری اظهار کرد: نوسازی ناوگان اتوبوسرانی باید تسهیل شود و شرایط ارزی به‌گونه‌ای تغییر یابد که کارخانه‌های تولیدکننده اتوبوس بتوانند به فعالیت خود ادامه داده و مردم و مسافران هم بتوانند از اتوبوس‌هایی با استانداردهای روز دنیا استفاده کنند.

عامری افزود: دولت باید امکان ترخیص قطعه و لوازم یدکی با ارز دولتی برای حمل‌ونقل عمومی را فراهم کند و تولیدکنندگان نیز اتوبوس  را با محاسبه ارز دولتی به فروش برسانند.

او تنها مود حمل‌ونقل  که می‌تواند دسترسی به بخش‌های گسترده کشور را تسهیل کند حمل‌ونقل جاده‌ای است اما متأسفانه هیچ‌کس به فکر حمل‌ونقل جاده‌ای نیست و وزارت راه هم به دنبال توسعه حمل‌ونقل ریلی و هوایی است.

در حال حاضر مشکل ترخیص قطعات از گمرک روند نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافری را تا حدودی مختل کرده است. همچنین اجرای طرح نوسازی ناوگان حمل‌ونقل بار و مسافر نیز که از سوی معاونت اقتصادی ریاست جمهوری پیگیری می‌شود، به دلیل مشکلات به وجود آمده برای تولیدکنندگان و عدم ترخیص قطعات آن‌ها از گمرک، به تعویق افتاده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.