| کد خبر: 170651 |

◄ تحقق گام‌به‌گام وعده‌های وزارت راه به رانندگان

در راستای اجرایی شدن وعده‌های وزارت راه به رانندگان، طرح خدمات بیمه تکمیلی درمان رایگان رانندگان در دستورکار قرار گرفت.

تین نیوز

در راستای اجرایی شدن وعده‌های وزارت راه به رانندگان، طرح خدمات بیمه تکمیلی درمان رایگان رانندگان در دستورکار قرار گرفت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، در جریان نخستین جلسه‌ای که وزیر راه و شهرسازی با نمایندگان اصناف سراسر کشور برگزار کرد، چند وعده مهم داده شد که یکی از اصلی‌ترین آنها افزایش 20 درصدی نرخ کرایه حمل بار در سراسر کشور بود.

دیگر مسئله مهمی که محل اعتراض رانندگان بود، بحث محاسبه نرخ کرایه براساس تن-کیلومتر بود که طبق اعلام وزیر راه برای اجرایی شدن نیاز به مطالعات دقیق و برنامه‌ریزی جدید داشت که احتمالاً ظرف هفته‌های آینده به فاز اجرا می‌رسد.

یکی دیگر از دغدغه‌های اصلی رانندگان به موضوع هزینه‌های بالای لوازم‌یدکی خودروهایشان بازمی‌گشت که با هماهنگی صورت گرفته میان سازمان راهداری و مسئولان وزارت صنعت، بناشده رانندگان کامیون درزمانی کوتاه امکان بهره‌برداری از لوازم‌یدکی باقیمت پایین را نیز پیدا کنند.

در کنار این مسائل صنفی، رانندگان در حوزه بیمه نیز دغدغه‌هایی داشتند که در پایان جلسه با وزیر راه و شهرسازی بنا شد در کوتاه‌ترین زمان ممکن امکان تغییر شرایط آن به وجود بیاید.

این موضوع به‌عنوان یکی از آخرین برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی مقامات دولتی برای بهبود شرایط رانندگان، در روزهای اخیر با نهایی شدن قراردادی که با حضور رئیس سازمان راهداری نهایی شد، طرح برخورداری از خدمات بیمه تکمیلی درمان به‌صورت رایگان برای رانندگان و همسرانشان به مرحله اجرا رسید.

سازمان راهداری پیش‌بینی کرده که در چهارچوب این طرح شرکت‌های بیمه‌گر باید حدود ۹۰۰ هزار نفر را بیمه کنند که با توجه به پیگیری مراحل اجرایی موردنیاز تا تاریخ ۱۵ مرداد رانندگان می‌توانند با حضور در مراکز صدور کارت هوشمند اقدامات لازم برای اجرایی شدن بیمه درمانی‌شان را در دستورکار قرار دهند.

در کنار بیمه تکمیلی بحث قرارداد بیمه عمر حدود ۴۸۰ هزار نفر رانندگان کامیون‌های حمل کالا نیز در دستورکار قرار دارد که می‌تواند برای فوت ۱۰ میلیون تومان و برای حوادث شغلی ۵ میلیون تومان از راننده اخذ کند تا او رسماً در چهارچوب بیمه عمر تعریف شود.

داریوش امانی، معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری ضمن تائید برنامه‌ریزی‌های اجرایی در دستورکار سازمان راهداری برای بهبود شرایط رانندگان اعلام کرد پس‌ازآنکه نمایندگان انجمن‌های صنفی توانستند در جلساتی مسائل و مشکلات خود را با وزیر راه و شهرسازی در میان بگذارند، در هفته‌های گذشته تلاش شده به تمام این دغدغه‌های به‌حق پاسخ داده شود تا مسائلی چون بیمه، مشکلات صنفی رانندگان و مسائلی همچون تأمین منابع اعتباری و نوسازی ناوگان در دستورکار قرار گیرد تا شرایط برای این قشر زحمتکش کشور بهبود یابد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.