| کد خبر: 169702 |

◄ راه‌اندازی سیستم اخطار استفاده از تلفن همراه توسط راننده

به‌تازگی در انگلیس تجهیزات کنار جاده‌ای آزمایش می‌شود که با یک اسکنر مخصوص تشخیص می‌دهد چه زمانی راننده مشغول تماس با موبایل است و به او هشدار می‌دهد.

تین نیوز

صحبت با تلفن همراه در هنگام رانندگی در سراسر دنیا سالانه تعداد زیادی قربانی می‌گیرد و به همین دلیل این کار در تمام کشورهای پیشرفته ممنوع است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، به‌تازگی در انگلیس تجهیزات کنار جاده‌ای آزمایش می‌شود که با یک اسکنر مخصوص تشخیص می‌دهد چه زمانی راننده مشغول تماس با موبایل است و به او هشدار می‌دهد.

 این سیستم که در منطقه نورفولک (نزدیک لندن) کار گذاشته‌شده و در حال آزمایش است، دارای اسکنری است که قابلیت ردیابی سیگنال‌های منتشرشده از یک موبایل هنگام برقراری تماس را دارد. در این وضعیت یک علامت الکترونیک در کنار جاده روشن و خاموش می‌شود تا به راننده هشدار دهد.

به گفته شرکت Westcotec(سازنده این سیستم) اسکنر می‌تواند بین سیگنال‌های رادیویی موبایل و بلوتوث تمایز قائل شود (زیرا تماس‌های بلوتوثی در انگلیس قانونی است). درصورت تماس بلوتوثی علامت هشدار روشن نمی‌شود.

به‌هرحال در وضعیت کنونی این فناوری با چند محدودیت روبه‌رو است. نخست آنکه  نمی‌تواند تشخیص دهد راننده یا مسافر مشغول تماس با موبایل هستند؛ بنابراین در برخی موارد علامت هشدار بدون لزوم روشن می‌شود. در درجه دوم آنکه  اگر راننده از اینترنت موبایل استفاده کند، سیستم نمی‌تواند آن را تشخیص دهد. به گفته محققان این روند بسیار خطرناک‌تر از برقراری تماس در جاده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.