| کد خبر: 165908 |

◄ کارایی‌های حالت پرواز در تلفن همراه

حالت پرواز در اکثر گوشی‌های تلفن همراه و همه گوشی‌های هوشمند وجود دارد. این حالت در اصل برای استفاده کاربر از تلفن همراه بدون ایجاد نویز در سیستم‌های هواپیما ایجادشده، اما این قابلیت کارایی‌های زیادی دارد که بسیاری از آن آگاه نیستند.

تین نیوز

حالت پرواز در اکثر گوشی‌های تلفن همراه و همه گوشی‌های هوشمند وجود دارد. این حالت در اصل برای استفاده کاربر از تلفن همراه بدون ایجاد اختلال در سیستم‌های هواپیما ایجادشده، اما این قابلیت کارایی‌های زیادی دارد که بسیاری از آن آگاه نیستند.

به گزارش وب‌سایت gizmodo، حالت پرواز (Airplane/flight Mode) تمامی ارتباطات رادیویی (تلفن همراه)، Wi-Fi، بلوتوث و در کل تمامی عملکردهای بی‌سیم دستگاه را غیرفعال می‌کند. بسیاری از ایرلاین‌ها و شرکت‌های هواپیمایی از مسافران خود بعد از سوارشدن درخواست می‌کنند که به‌منظور حفظ ایمنی پرواز و سلامت خود، گوشی همراه خود را در حالت پرواز قرار دهند تا از هرگونه ایجاد اختلال رادیویی با دستگاه‌های بی‌سیم و ردیاب هواپیما جلوگیری به عمل‌آورده شود.

حالا متخصصان فعال در حوزه فناوری و ارتباطات بر این باورند که حتی اگر شما قصد پرواز و سفر با هواپیما را نیز نداشته باشید، روشن و فعال کردن حالت پرواز گوشی همراه می‌تواند به شما کمک‌های بسزایی کند.

این گزارش  بررسی مختصری بر مجموعه کارکردهای حالت پرواز گوشی‌های تلفن همراه است.

1. سریع‌تر شارژ شدن باتری

یکی از کاربردهای غیرپروازی حالت پرواز در موبایل به کاربران این امکان را می‌دهد تا مدت‌زمان شارژ شدن گوشی خود را بکاهند. این بدان معناست که اگر در حالت معمول، یک ساعت و نیم طول می‌کشد تا گوشی هوشمندتان را شارژ کامل کنید، فعال‌سازی این قابلیت مدت‌زمان شارژ گوشی را به میزان قابل‌توجهی کاهش داده و تنها در عرض یک ساعت می‌توانید آن را شارژ کنید و سپس از پریز برق بکشید.

2. افزایش طول عمر باتری

روشن کردن حالت پرواز به گوشی هوشمند این امکان را می‌دهد تا با غیرفعال سازی برنامه‌های پشت زمینه و فعال، از باتری کمتری استفاده کرده و بدین ترتیب، طول عمر باتری گوشی را افزایش می‌دهد.

3. کاهش امواج مضر تلفن همراه

براساس تازه‌ترین یافته‌های محققان و پژوهشگران فعال در حوزه علم پزشکی و فناوری، استفاده طولانی‌مدت از گوشی‌های همراه تا دو برابر ریسک ابتلا به تومورهای مغزی را افزایش می‌دهد؛ بنابراین طبق گفته‌های پزشکان، روشن کردن حالت پرواز بخصوص بهنگام شب می‌تواند تا حد زیادی از مضرات امواج و تشعشعات موبایل بر بدن انسان بکاهد.

4. عدم پرت شدن حواس به نوتیفیکیشن‌ها

بسیاری از کاربران به هنگام کار کردن در محل کار یا درس خواندن در خانه و دانشگاه، گوشی خود را بر روی حالت پرواز قرار می‌دهند تا اعلان و ی گوشی حواسشان را پرت نکند.

وقتی حالت پرواز گوشی فعال است، اغلب یک آیکون هواپیما در نوار مربوط به اعلان‌ها مشاهده خواهید کرد. این آیکون در بالای صفحه‌نمایش گوشی نشان داده می‌شود.

باید در نظر داشت که در زمان فعال بودن این حالت درگوشی تلفن همراه کسی قادر نیست با شما تماس بگیرد، پس سعی کنید در مواقع غیرضروری از این Flight Mode استفاده کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حالت چکش در تلفن همراه 0 0

    با اين وجود هنوز فوايد حالت پرواز به اندازۀ حالت چکش در تلفن همراه نيست!
    زيرا در حالت پرواز تلقن همراه تمام هزينه ها و خسارات خود را دارد در حاليکه ديگر هيچ فايده و خاصيتی هم ندارد.
    اما در حالت چکش تلفن همراه در عين حاليکه توسط چکش خرد و نابود شده است قطعاً ديگر هيچگونه هزينه و خساراتی هم همراه نخواهد داشت و حالت چکش در مقايسه با حالت پرواز تمام فوايد را بطور طولانی مدت و کامل تری در اختيار کاربران قرار می دهد.

  • حالت چکش در تلفن همراه 0 0

    با اين وجود هنوز فوايد حالت پرواز به اندازۀ حالت چکش در تلفن همراه نيست!
    زيرا در حالت پرواز تلفن همراه تمام هزينه ها و خسارات خود را دارد در حاليکه ديگر هيچ فايده و خاصيتی هم ندارد.
    اما در حالت چکش تلفن همراه در عين حاليکه توسط چکش خرد و نابود شده است قطعاً ديگر هيچگونه هزينه و خساراتی هم همراه نخواهد داشت و حالت چکش در مقايسه با حالت پرواز تمام فوايد را بطور طولانی مدت و کامل تری در اختيار کاربران قرار می دهد.