| کد خبر: 168796 |

◄ معرفی نفرات برتر مسابقه طراحی مجتمع‌های بین‌راهی

شب گذشته، اختتامیه نمایشگاه معرفی نفرات برتر مسابقه بین‌المللی طراحی مجتمع‌های بین‌راهی با حضور محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی، اکبر ترکان مشاور رئیس‌جمهوری، داود کشاورزیان رئیس سابق سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سیدحسین هاشمی استاندار تهران، مهدی زندیه وکیلی معاون عمرانی استاندار مرکزی و جمعی از میدران بانک گردشگری و شرکت آیلند در مجتمع فرهنگی آسمان برگزار شد.

تین نیوز

شب گذشته، اختتامیه نمایشگاه معرفی نفرات برتر مسابقه بین‌المللی طراحی مجتمع‌های بین‌راهی با حضور محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی، اکبر ترکان مشاور رئیس‌جمهوری، داود کشاورزیان رئیس سابق سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سیدحسین هاشمی استاندار تهران، مهدی زندیه وکیلی معاون عمرانی استاندار مرکزی و جمعی از میدران بانک گردشگری و شرکت آیلند در مجتمع فرهنگی آسمان برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمدسعید ایزدی معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی در ابتدای این مراسم علت اصلی حضور خود در مراسم طراحی مجتمع‌های خدماتی-رفاهی بین‌راهی را انتخاب برترین‌های حرفه معماری کشور عنوان کرد و گفت: به‌عنوان رئیس شورای‌عالی معماری و شهرسازی کشور دیدن این مراسم از نزدیک برای من از جذابت بالایی برخوردار است.

او افزود: از زمان مطرح‌شدن طرح سرزمین ایرانیان در شورای‌عالی معماری و شهرسازی، این طرح پیشرفت چشم‌گیری داشته و با توجه به تأکید این شورا بر کیفیت پروژه‌ها، خوشبختانه این مقوله موردتوجه قرارگرفته است.   

تأکید بر نقش حمایتی دولت در برابر بخش‌خصوصی

ایزدی ضمن تشکر از اکبر ترکان مشاور رئیس‌جمهوری به‌منظور حمایت از این پروژه تأکید کرد: دولت و حرفه باید دست در دست هم دهند از این دانش حمایت کنند تا شاهد خلق فضایی درخورشان مردم ایران باشیم.

در ادامه این مراسم اکبر ترکان مشاور رئیس‌جمهوری اظهار داشت: دولت و نظام تصمیم‌گیری کشور به دنبال تقویت صنعت گردشگری هستند.

او افزود: سهم  ۷.۵ درصدی گردشگری در اقتصاد ایران عدد بسیار خوبی است. اگرچه برخی کارشناسان این عدد را ۲ تا ۳ درصد عنوان کرده‌اند؛ اما من هنوز موفق به شناسایی شاخص سهم گردشگری در اقتصاد ایران نشده‌ام که سرانجام آن را پیدا خواهم کرد.   

باید سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های گردشگری افزایش یابد    

مشاور رئیس‌جمهوری تصریح کرد: برای افزایش سهم گردشگری در اقتصاد ایران باید سرمایه‌گذاری‌های لازم در زیرساخت‌های گردشگری افزایش یابد که نمونه آن را می‌توان در کشورهای ترکیه، امارات متحده عربی، جنوب اسپانیا و ایتالیا مشاهده کرد.

ترکان با تأکید براینکه بدون سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های گردشگری نمی‌توان به سهم قابل‌توجه این حوزه در اقتصاد کشور دست‌یافت، گفت: اگرچه پروژه سرزمین ایرانیان در صنعت گردشگری نقش ایفا می‌کند اما نقش کوچکی دارد، لذا باید صدها پروژه مانند سرزمین ایرانیان راه‌اندازی شود تا شاهد افزایش سهم گردشگری در اقتصاد کشور بود.

او یادآور شد: تمامی کشورهای موفق در صنعت گردشگری از صنعت هوانوردی غیرنظامی پیشرفته‌ای برخوردارند.

مشاور رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد: اگرچه صنعت گردشگری داری بانک مخصوص خود است و این بانک عمده سهام  پروژه سرزمین ایرانیان را دراختیار دارد اما پرتفوی آن سرمایه چندانی بر سرمایه‌گذاری درزمینهٔ توسعه گردشگری وجود ندارد.

مجتمع‌های خدماتی-رفاهی به ارتقا ایمنی راه‌ها کمک می‌کند

در ادامه داود کشاورزیان معاون سابق وزیر راه و شهرسازی مجتمع‌های خدماتی-رفاهی را یکی از اجزای معماری راه‌ها دانست و گفت: این مجتمع‌ها نیاز کاربران و مسافران جاده را تأمین و به ارتقای ایمنی جاده‌ها کمک می‌کنند.

رئیس سابق سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بابیان اینکه مجتمع‌های خدماتی-رفاهی به ارتقای ایمنی راه‌ها کمک می‌کند، گفت:‌ درحال‌حاضر حدود ۶۰۰ مجتمع خدماتی-رفاهی در دست بهره‌برداری و به همین تعداد مجتمع در دست‌ساخت وجود دارد.

 سرانجام در مسابقه بین‌المللی طراحی مجتمع‌های بین‌راهی به ترتیب علیرضا شرافتی از دفتر معماری ارش رتبه اول، حمیدرضا گذریان و مهدی رسولی به‌صورت مشترک با هومن دیبا زاده از شرکت هوبا دیزاین رتبه دوم و جیان‌لوپا هولفو از ایتالیا رتبه سوم را به دست آوردند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.