| کد خبر: 16604 |

جاده های کردستان عملکرد ترانزیتی دارد

تین نیوز | مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: شبکه حمل و نقل این استان از کارکرد محلی و ملی به سطح بین المللی برای ترانزیت و صادرات و واردات کالا تبدیل شده است.
 
محمدصادق وجدی روز چهارشنبه در کارگاه آموزشی تکنولوژی آسفالت در سنندج، افزود: جاده های استان کردستان با استاندارد و مشخصات راه فرعی با ترافیک شدید مواجه است که ارتقا آن به اعتبارات بیشتر نیاز دارد.
 
وی به کمبود شدید منابع ملی برای توسعه شبکه حمل و نقل استان اشاره کرد و گفت: جاده های کردستان بیشتر از استاندارد و توان خود سرویس ارایه می دهند و با ترافیک شدید و سنگین مواجه هستند که این وضعیت منجر به فرسوده شدن راه های استان شده است.
 
وجدی با اشاره به اینکه در بحث ایجاد و نگهداری راه های استان با کمبود شدید منابع مالی مواجه هستیم، گفت: مجبور به استفاده از حداکثر امکانات موجود هستیم.
 
مدیرکل راه و شهرسازی کردستان، آموزش را راهگشای ارتقا کیفیت شبکه حمل و نقل دانست و گفت: در کشورهای پیشرفته دنیا اعتبارات بسیار خوبی برای آموزش ضمن خدمت کارکنان این حوزه اختصاص می دهند و این نشان دهنده میزان اهمیت این آموزش است.
 
وی بر استمرار دوره های آموزشی در حوزه راه در کردستان تاکید کرد و افزود: برگزاری این دوره ها باید برای شرکت کنندگان جذابیت داشته باشد و به صورت کارگاهی و پرسش و پاسخ برگزار شود.
 
از مجموع هفت هزار و 850 کیلومتر راه های کردستان، شش هزار کیلومتر آن راه روستایی، 785 کیلومتر راه اصلی و هزار و 65 کیلومتر راه فرعی است و این استان تنها 160 کیلومتر بزرگراه دارد.
 
مسیرهای سنندج - مریوان و سنندج - بانه از راه های اصلی استان کردستان محسوب می شوند.
 
روزانه حدود هزار و 200 تا هزار و 500 تریلر و کامیون به صورت ترانزیت در مسیر مریوان - سنندج که فرعی و بین شهری است تردد دارند و همین دلیل باعث شده این مسیر کارکرد یک راه اصلی و ترانزیتی ایفا کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.