| کد خبر: 163420 |

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد خبر داد:

سرعت بالا و خواب‌آلودگی بیشترین عامل تصادفات جاده‌ای استان یزد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد گفت: سرعت بالا و خواب‌آلودگی که منجر به واژگونی خودرو می‌شود، بیشترین عامل تصادفات جاده‌ای در استان یزد است.

تین نیوز

سعید برازنده مقدم در بازدید از مرکز کنترل تصویری و ارتباط بی‌سیم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد اظهار داشت: این مرکز اطلاعات کاملی در رابطه با وضعیت راه‌ها در اختیار ما قرار می‌دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، وی عنوان کرد: در این مرکز به وسیله دستگاه‌های ترددشمار، تردد خودروها ثبت و تحلیل می‌شود ضمن اینکه اگر در محوری نیاز به حضور راهداران باشد، اطلاع رسانی صورت می‌گیرد و راهداران بلافاصله برای رفع مشکل در محل حاضر می‌شوند.

برازنده مقدم بیان کرد: با استفاده از تصاویر ارسالی توسط دوربین‌های نظارتی در سطح استان، وضعیت راه‌ها بررسی و در جهت بهبود راه‌ها اقدام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد یادآور شد: در حال حاضر 76 دوربین ترددشمار در محورهای استان یزد نصب است که توسط این دوربین‌ها از 23 اسفند تا روز گذشته، 2 میلیون و 480 تردد ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: میزان ترددها در محورهای استان یزد با توجه به آمار سال گذشته در همین مدت، شاهد افزایش 12 درصدی تردد در محورهای استان بوده ایم.

برازنده مقدم بیان کرد: بیش از 18 دستگاه دوربین نظارتی و 39 دستگاه دوربین ثبت تخلفات نیز در سطح استان نصب شده که به صورت آنلاین تخلفات را ثبت می کنند.

وی یادآور شد: در هر محل دو دوربین نصب است که هم ثبت لحظه ای خودرو هم ثبت میانگین سرعت خودرو را انجام می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد ادامه داد: سرعت بالا و خواب آلودگی که سبب واژگونی خودروها می‌شود، بیشترین عامل تصادفات جاده ای طی چند روز اخیر بوده که با ایجاد ایستگاه‌هایی تلاش شده آمار واژگونی‌های ناشی از خستگی و خواب آلودگی را تا حدی کاهش دهیم.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.