| کد خبر: 157236 |

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی:

استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری در استان خراسان شمالی کاهش داشته است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: علی‌رغم افزایش استفاده از حمل و نقل عمومی خراسان شمالی برای جابجایی بار٬ استفاده مسافران از ناوگان عمومی بین شهری در استان کاهش داشته است.

تین نیوز

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: علی‌رغم افزایش استفاده از حمل و نقل عمومی خراسان شمالی برای جابجایی بار٬ استفاده مسافران از ناوگان عمومی بین شهری در استان کاهش داشته است.

علی‌اصغر بدیعی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد اظهار داشت: روکش آسفالت راه‌های روستایی و اصلی یکی از مهم ترین اقدامات این مجموعه است به‌ طوری‌که در سال 95، 150 کیلومتر از محورهای اصلی و 138 کیلومتر از راه‌های روستایی روکش آسفالت شده است. که این میزان در 8 ماه ابتدای سال 96 در محورهای اصلی به 15 کیلومتر و در راه‌های روستایی به 40 کیلومتر رسیده است.

وی با بیان این که بیشترین میزان روکش آسفالت را در پایان سال مالی داریم افزود: از فروردین 97 تا پایان تیرماه 97 بیشترین میزان روکش آسفالت را داریم. همچنین 258 کیلومتر از راه‌های سطح استان از ابتدای سال 96 تا کنون لکه‌گیری شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌شمالی از مصرف 59 هزار تن آسفالت در راه‌های اصلی و روستایی خبر داد و گفت: 29 هزار تن آسفالت در محورهای اصلی و 30 هزار تن آسفالت نیز در راه‌های روستایی مصرف شده است.

بدیعی‌مقدم در خصوص آسفالت راه‌های روستایی از ابتدای سال 96 تا کنون بیان داشت: 1.2 کیلومتر روستای پیغو، 400 متر روستای درتوم، 1.3 کیلومتر باش‌کلاته، 550 متر از راه آغ‌مزار به سمت عشق‌آباد و راز و جرگلان و 5 کیلومتر از محور شهرآباد آشخانه تا کنون آسفالت شده است.

 وی حدود 29 درصد تصادفات فوتی جاده‌های برون‌شهری و روستایی را توسط موتورسواران اعلام کرد و افزود: با تأمین امنیت موتورسواران به‌خصوص استفاده از کلاه ایمنی٬ می‌توان میزان فوتی‌های جاده‌های استان را کاهش داد لذا در این خصوص برنامه اهدا کلاه ایمنی به رانندگان راه‌های روستایی را در دستورکار داریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از افزایش 4.4 درصدی تناژ حمل کالا در سال 96 نسبت به سال 95 خبر داد و گفت: سال 96 نسبت به سال 95، 4.4 درصد در زمینه تناژ حمل کالا رشد داشته است که نشان از پویایی اقتصاد استان دارد. همچنین تعداد کارت هوشمند ناوگان باری و مسافری طی 8 ماه اخیر نسبت به سال گذشته 7.5 درصد افزایش داشته است.

بدیعی‌مقدم از افزایش 8 درصدی تعداد پروانه‌های ترافیکی صادر شده در سال 96 خبر داد و گفت: در 8 ماه نخست سال 95 ٬ تعداد 851 فقره و در 8 ماه ابتدایی سال 96، 919  فقره پروانه ترافیکی صادر شده است که نشان از رشد 8 درصدی نسبت به سال گذشته دارد. همچنین 9 مجتمع خدمات رفاهی فعال در سطح استان وجود دارد که 6 مجتمع دیگر نیز در حال احداث و تکمیل شدن هستند.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.