| کد خبر: 157195 |

ارائه خدمت۲۷۹ راهدار در طرح راهداری زمستانی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان شمالی گفت: هم اکنون در استان خراسان شمالی ۲۱ گردنه با ۶۸۱ کیلومتر طول وجود دارد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان شمالی گفت: هم اکنون در استان خراسان شمالی ۲۱ گردنه با ۶۸۱ کیلومتر طول وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی اصغر بدیعی مقدم مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان شمالی در نشست خبری با خبرنگاران اظهارداشت: امسال در طرح زمستانه ۲۲ اکیپ راهداری عملیات برف روبی و جاده‌ای را به صورت شبانه روزی انجام می‌دهند.

وی گفت: در سال جاری برای جلوگیری از خرابی آسفالت، حفظ محیط زیست و کاهش مصرف نمک در سطح جاده‌های استان خراسان شمالی ۲ هزار ۵۰۰ تن نمک پیش بینی شده است.

بدیعی مقدم با بیان اینکه در طرح زمستانه راهداری خراسان شمالی ۲۰۱ دستگاه سبک و سنگین و ۳ دستگاه نمک پاش با ۲۷۹ پرسنل در استان خراسان شمالی ارائه خدمت می‌کنند، افزود: این اکیپ‌ها در طرح زمستانه در ۱۹ راهدارخانه استان مستقر هستند.

وی همچنین تصریح کرد: در هشت ماهه امسال ۸۰۰ کیلومتر خط کشی و ۶۵۰ متر مربع تابلو و علایم نوشتاری افقی در سطح جاده‌های استان خراسان شمالی انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان شمالی در خصوص باند دوم محور بجنورد به جنگل گلستان برای تسریع در روند کار و جلوگیری از تصادفات ناگوار امسال ۱۱ کیلومتر ایمن سازی، شیب جاده و گاردریل توسط راهداری استان خراسان شمالی نصب شده است.

وی با اشاره به اینکه در استان خراسان شمالی ۳۳۷ نقطه تصادف شناسایی شده است، گفت: از این تعداد ۹۶ نقطه پر حادثه در استان بر اساس اقدامات و پیشگیری در سطح کشور بررسی شد و نصب علائم و تابلو‌های هشداردهنده اقدام شده است.

بدیعی مقدم با بیان اینکه امسال در مورد نصب تابلو و علائم بدون هماهنگی در جاده‌های خراسان شمالی ۱۵۰ تخلف شناسایی شد، افزود: از این تعداد برای ۴۳ مورد اخطار تخریب صادر شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی با بیان اینکه امسال در شاخص نقاط پر حادثه کاهش کمی را شاهد هستیم، تصریح کرد: درصد قابل توجهی از آمار مصدومان تصادف در جاده‌های خراسان شمالی مربوط به موتورسوارانی است که از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند.

وی با اشاره به افزایش آمار تصادفات در سال جاری نسبت به سال گذشته گفت: چهار عامل انسان، جاده، وسیله نقلیه و محیط در بروز تصادفات تأثیرگذار است و نباید به صورت یک بُعدی تنها جاده را عامل تصادف و خسارت‌های مالی و جانی تصور کرد.

براساس گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی اظهار کرد: در شاخص میزان تصادفات درراه‌های روستایی و برون‌شهری، خراسان شمالی در رتبه ۲۸ کشور قرار دارد و استان‌های کرمان، یزد و گلستان بعدازاین استان قرارگرفته اند.

بدیعی مقدم از بالا بودن آمار تصادفات درراه‌های روستایی نسبت به راه‌های برون‌شهری خبر داد و در خصوص تکمیل محور بجنورد-جنگل گلستان نیز افزود: شرکت ساخت مسئولیت این محور را برعهده دارد که باید نسبت به تکمیل آن تلاش بیشتری کند.

وی با اشاره به شناسایی ۱۵۰ نقطه تخلف در حریم راه‌های خراسان شمالی در هشت ماه گذشته اظهار کرد: برخی تصادفات به دلیل وجود تاسیسات شرکت‌های خدمات رسان در حریم راه‌ها رخ می‌دهد که در سال جاری ۴۳ مورد تخریب و آزادسازی حریم راه انجام‌شده است.

بدیعی مقدم با اشاره به افزایش تردد در محور‌های استان خراسان شمالی گفت: در سال جاری ۷ درصد ورودی وسایل نقلیه و ۵ ممیز ۴۲ درصد در خروجی وسایل نقلیه در سطح راه‌های استان خراسان شمالی افزایش را شاهد بودیم.

وی متوسط عمر ناوگان اتوبوس در خراسان شمالی ۹ ممیز ۶۳ درصد اعلام کرد و گفت:: امسال ۱۷۰ هزار و ۲۱۵ سفر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان انجام شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷ ممیز ۶ درصد رشد دارد..

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای نگهداری راه‌های این استان ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: فردا در همایشی در روستای یکه سعود شهرستان مرزی راز و جرگلان، کلاه ایمنی رایگان میان ۹۰ نفر از موتورسیکلت سواران توزیع می‌شود که توزیع کلاه ایمنی رایگان یک اقدام فرهنگی است تا راکبان موتورسیکلت نسبت به استفاده از کلاه حساس شوند.

بدیعی مقدم تاکید کرد: طول راه‌های خراسان شمالی بدون احتساب راه‌های روستایی، یکهزار و ۳۴۳ کیلومتر است که از این لحاظ در رتبه ۲۵ کشور قرار دارد.

گفتنی است، اکنون ۱۶۶ کیلومتر بزرگراه، ۴۳۲ کیلومتر راه اصلی و ۷۴۵ کیلومتر راه فرعی در استان خراسان شمالی وجود دارد.


 

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.