| کد خبر: 157099 |

یونس جاوید مطرح کرد:

◄ درخواست مبادله بیش از 150 راننده زندانی ایرانی در سه کشور همسایه

تعداد قابل‌توجهی از رانندگان ایرانی در سه کشور ترکیه، بلغارستان و ترکمنستان زندانی هستند و دولت باید اقداماتی برای مبادله زندانیان داشته باشد تا لااقل ادامه حبس این رانندگان در خاک میهن باشد.

تین نیوز

رئیس هیئت‌مدیره انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایران گفت:130 راننده زندانی ایرانی در ترکمنستان  20 نفر در ترکیه و حدود 4 نفر در بلغارستان هستند که یا قربانی کالای قاچاق بوده و یا در امر قاچاق شریک بوده که باید در مورد بازگشت آنها به ایران تلاش شود.

یونس جاوید رئیس هیئت‌مدیره انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز از بررسی وضعیت رانندگان زندانی در سه کشور خبر داد و گفت: تعداد قابل‌توجهی از رانندگان ایرانی در سه کشور ترکیه، بلغارستان و ترکمنستان زندانی هستند و دولت باید اقداماتی برای مبادله زندانیان داشته باشد تا لااقل ادامه حبس این رانندگان در خاک میهن باشد.

وی با بیان اینکه اکنون خانواده این رانندگان زندانی از دیدن نان‌آور خانهٔ خود محروم شده‌اند به ارائه آماری از وضعیت رانندگان زندانی در این سه کشور پرداخت و گفت: 130 راننده زندانی ایرانی در ترکمنستان داریم. در ترکیه حدود 20 نفر و حدود 4 نفر در بلغارستان زندانی هستند.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایران با توضیح اینکه این رانندگان با دو اتهام  مشارکت در امر قاچاق و یا راننده محموله قاچاق به زندان افتاده‌اند، گفت: متأسفانه یکسری از رانندگان خودشان عاملی برای پدیده قاچاق بودند هرچند که در کلیات یک راننده خود قربانی پدیده قاچاق است و باید ریشه‌های این جرم آسیب‌شناسی شود. گروه دوم رانندگانی هستند که به خاطر مواد مخدری که داخل کالا کشف‌شده است زندانی‌شده‌اند و اصلاً روحشان از حمل کالای قاچاق خبر نداشته است.

وی ادامه داد: شخصی در کسوت صاحب کالا آمده است و کالایی را صادر می‌کند و داخل دستگاه‌های صادراتی جاسازی کرده است و راننده بی‌خبر است و طبیعی است که قربانی این حمل کالای قاچاق می‌شود.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایران با توضیح اینکه موضوع مبادله زندانیان ایرانی بسیار مهم است، ادامه داد: خانواده‌های رانندگان ایرانی زندانی اینجا اسیر و نگران هستند و تلاش ما این است که با همکاری معاون وزیر راه و شهرسازی با نهادهای خاص و مربطه مکاتباتی داشته باشیم تا هر چه سریع‌تر این موضوع به نتیجه برسد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.