| کد خبر: 154520 |

عامری :

◄ مردم هر استان از مرزهای اعلام شده بازگردند

رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری گفت:زائران اربعین از مرزی خارج شوند که سهیمه استان آن‌ها بوده است.

تین نیوز

رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز به انتقادات در خصوص کمبود اتوبوس در پایانه‌های مرزی غرب کشور پاسخ داد.

احمد رضا عامری با توضیح اینکه مردم هر استانی باید از مرز مشخصی وارد کشور شوند و این موضوع از قبل به‌تمامی زائران اطلاع‌رسانی شده است، گفت: متأسفانه رفتار مردم خلاف برنامه‌ریزی‌ها است و بعضاً دیده‌شده است که زائران از مرزهایی که وارد عراق شده‌اند به وطن بازنمی‌گردند.

عامری گفت: بر اساس آمایش استانی، تردد در مرزهای مجاز زمینی بر اساس موقعیت و شرایط جغرافیائی استان‌ها نسبت به مرزهای زمینی مختلف، تقسیم‌بندی شده و بر این اساس، فقط زائران استان‌های تهران، البرز، قزوین، قم، مرکزی، گیلان، مازندران، گلستان، لرستان، ایلام و همدان از مرز مهران تردد خواهند داشت.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌ها اتوبوس‌ها در تعداد مشخص و برای مسیرهای از پیش تعیین‌شده به مرزها اعزام می‌شود تا مسافران را به شهر خود بازگردانند. اما به دلیل تغییر مسیر از سوی مسافران بعضاً در مسیرهایی تقاضای سفر است که به‌هیچ‌وجه برای آن برنامه‌ریزی نشده است.

رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری ادامه داد: هر مسافری از مرزی خارج شود که سهیمه استان آن‌ها بوده است. بااین‌حال علاقه بیشتر مسافران به خروج از مرز مهران است که ظاهراً مسیری کوتاه‌تر با زیرساخت‌های بهتری دارد.

وی با توضیح اینکه زائران استان‌های اصفهان، خوزستان، خراسان جنوبی، فارس، کرمان، یزد، سمنان، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی از مرز چذابه تردد می‌کنند و زائران استان‌های اصفهان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان و تهران باید از مرز شلمچه تردد داشته باشند، گفت: این در حالی است که شب گذشته تنها ده نفر از مردم استان خراسان با حضور در مرز مهران خواستار اختصاص یک اتوبوس به آن‌ها برای بازگشت به استان خود بودند.

عامری تأکید کرد: در این صورت تنها وقتی که ظرفیت اتوبوس در این مسیر تکمیل شود امکان انتقال مسافران است.

رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری ادامه داد: شب گذشته 182 هزار نفر وارد مرز مهران شدند که برخی از آن‌ها از استان‌هایی بوده‌اند که باید از چذابه خارج می‌شدند. ضمن اینکه 2400 دستگاه اتوبوس تنها در شب گذشته زائران را از مرز مهران به وطن بازگردانده است. دراین‌بین مسافرانی از گناباد که باید از مرز چذابه خارج می‌شدند به دنبال اتوبوسی برای این مسیر  در مرز مهران هستند که اصلاً در برنامه‌ریزی ما نبوده است.

وی بابیان اینکه این موضوع بیشتر فرهنگی است خواستار همکاری مردم شد و گفت: از زائران تقاضا داریم از مرزهایی به وطن بازگردند که از قبل به آن‌ها اعلام‌ شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.