| کد خبر: 152439 |

پیش‌بینی افزایش 10 برابری ترافیک جاده‌های کرمانشاه با شروع تردد زوار اربعین

رییس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به شروع تردد زوار اربعین از فردا(جمعه) پیش‌بینی کرد، حجم ترافیک جاده‌های استان از 10 آبان همزمان با اوج تردد زوار به بیش از 10 برابر افزایش یابد.

تین نیوز

رییس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به شروع تردد زوار اربعین از فردا(جمعه) پیش‌بینی کرد، حجم ترافیک جاده‌های استان از 10 آبان همزمان با اوج تردد زوار به بیش از 10 برابر افزایش یابد.

سرهنگ محمد حیدری با اشاره به شروع تردد زوار اربعین از مرز خسروی از فردا، گفت: در حال حاضر ترافیک در محورهای استان روان است و پیش‌بینی ما این است که تردد در روزهای اول اعزام زوار تا 10 آبان ماه کمرنگ باشد.

وی، اوج تردد زوار اربعین را از 10 تا 17 آبان ماه اعلام کرد و افزود: با توجه به آمار تردد یک میلیون نفری زوار در سال گذشته از استان به سمت مرز مهران و با توجه به اینکه امسال مرز خسروی نیز بازگشایی شده پیش بینی ما این است که امسال با حجم بسیار ترافیک در محورهای استان مواجه شویم.

حیدری پیش بینی کرد: ترافیک تمام محورهای استان از 10 تا 17 آبان ماه در پی افزایش تردد زوار به بیش از 10 برابر روزهای عادی نیز برسد.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: سال گذشته برخی محورهای استان به سمت مرز مهران درگیر بحث اربعین بودند، اما امسال با توجه به بازگشایی مرز خسروی و تردد زوار از استان‌های مختلف به سمت این مرز عملا تمام محورهای استان درگیر خواهند بود.

حیدری از اعزام نیروهای کمکی پلیس راه از استان‌های دیگر به کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: در ایام اربعین و تردد زوار بیش از 110 تیم گشتی روزانه در سطح راه‌های استان مستقر بوده و جاده‌ها را تحت کنترل دارند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه اقدامات فوری در خصوص نقاط حادثه‌خیز صورت گرفته است، گفت: این نقاط شناسایی و آشکار سازی شده‌اند و در این راستا در طول مسیر تردد زوار بیش از 350 تخته بنر نصب شده که نقاط حادثه خیز و پیچ‌های پرخطر را برای زوار آشکارسازی می‌کند.

وی با اشاره به تشدید برخوردهای پلیس طی این مدت، گفت: با توجه به شلوغی جاده‌ها در ایام اربعین و نیز پرتعداد بودن سرنشینان خودرو، با هرگونه تخلف و بویژه تخلفات حادثه‌ساز به شدت برخورد خواهد شد.

حیدری از حساسیت ویژه پلیس‌راه بر تخلفات ناوگان حمل و نقل عمومی خبر داد و اظهار کرد: تمام پاسگاه‌های پلیس راه در طول مسیر مجهز به سامانه هوشمند کنترل تخلفات ناوگان مسافربری هستند، به طوری که تخلفات رانندگان ناوگان مسافربری از جمله نبستن کمربند ایمنی، عدم رعایت سرعت مطمئنه و صحبت با تلفن همراه توسط دوربینی که بالای سر راننده نصب است به پاسگاه گزارش می‌شود.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه با بیان اینکه نیروهای پلیس راه آمادگی کامل برای کنترل راه‌ها و حفاظت از سلامت تردد زوار اربعین را دارند، گفت: از تمام رانندگان می خواهیم در ایام اربعین با توجه به ترافیک بالای جاده‌ها حتما رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی را داشته باشند.

وی افزود: جاده‌ها پرترافیک هستند و سرنشینان خودروها پرتعداد و اگر خدای نکرده اتفاقی رخ دهد مجروحین و تلفات بسیار خواهد بود و درهمین راستا از رانندگان خواهشمندیم بیش از هر زمان رعایت سرعت مطئمنه و فاصله طولی را داشته و از سبقت غیرمجاز خودداری کنند.

وی در خصوص رانندگی در حالت خواب آلودگی نیز هشدار داد و از رانندگان خواست به طور جد از رانندگی در این حالت خودداری کرده و حتما بعد از هر دو ساعت رانندگی در توقف گاه‌ها و موکب‌هایی که در مسیر در نظر گرفته شده توقف کرده و استراحت کنند.
انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.