| کد خبر: 144522 |

معاون دفتر سرمایه‌گذاری و نظارت بر بهره‌برداری سازمان راهداری توضیح داد

◄ دلیل پراکنش نامتعادل مراکز خدمات رفاهی

مکان‌یابی مجتمع‌های خدمات رفاهی در سطح شبکه‌های راه در دست بررسی بوده تا محورهایی که توزیع و پراکنش آن‌ها از نظر تعداد مطلوب نیست شناسایی و در جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اقدامات لازم صورت گیرد.

تین نیوز

 معاون دفتر سرمایه‌گذاری و نظارت بر بهره‌برداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درباره نامتعادل بودن پراکنش مراکز خدمات رفاهی در سطح کشور گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که توزیع و پراکنش خدمات رفاهی در محورهای فرعی به دلیل عدم رغبت بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری از پراکنش و توزیع متعادل و مطلوبی برخوردار نبوده است که در این راستا مکان‌یابی مجتمع‌های خدمات رفاهی در سطح شبکه‌های راه در دست بررسی بوده تا محورهایی که توزیع و پراکنش آن‌ها از نظر تعداد مطلوب نیست شناسایی و در جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اقدامات لازم صورت گیرد.

به گزارش شبکه خبری تحلیلی تین نیوز داوود نیک‌خواه در ادامه بیان کرد: در حال حاضر ساخت و بهره‌برداری مجتمع‌های خدمات رفاهی از طریق جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی صورت می‌گیرد و 656 مجتمع خدمات رفاهی در سطح جاده‌ها به کاربران خدمات ارائه می‌کنند.وی با اشاره به374  مجتمع در دست ساخت افزود: 692 مجتمع دیگر در حال انجام کارهای مربوط به استعلام از ارگان‌های دیگر هستند.

نیک‌خواه درباره توزیع پراکنش مراکز خدمات رفاهی تأکید کرد: در یک سال اخیر توزیع و پراکنش مجتمع‌های خدمات رفاهی از 173 کیلومتر به 131 کیلومتر رسیده است. کاهش این فاصله به ایمنی جاده‌ها ،کاهش مزاحمت‌های ترافیکی ،دسترسی سریع رانندگان و مسافران به خدمات موردنیاز و ایجاد بستر مناسب جهت اشتغال‌زایی کمک می‌کند.

این مقام مسئول در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: به‌منظور نظارت بر بهره‌برداری مجتمع‌های خدمات رفاهی ،رستوران‌ها و جایگاه‌های سوخت برابر با دستورالعملی که در ستاد مرکزی خدمات سفر تهیه شده کمیته ویژه‌ای  با حضور ارگان‌های مختلف در سطح استان تشکیل شده تا به‌صورت مستمر بر بهره‌برداری واحدهای یاد شده نظارت کند.

وی هدف از تشکیل این کمیته را ارتقای کیفیت خدمات و بهبود واحدهای مذکور خواند و گفت: صدور مجوز مجتمع‌های خدمات رفاهی از طریق موافقت اصولی صورت می‌پذیرد.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.