| کد خبر: 141049 |

◄ اجرای طرح‌های راهداری برای مسافرت‌های تابستانی

سیدمرتضی نصری خبرنگار تین‌نیوز از قزوین: همزمان با آغاز سفرهای تابستانی طرح ‌های راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان قزوین برای رفاه مسافرین اجراء می شود.

تین نیوز

سیدمرتضی نصری خبرنگار تین‌نیوز از قزوین: همزمان با آغاز سفرهای تابستانی طرح ‌های راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان قزوین برای  رفاه مسافرین اجراء می شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان قزوین در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: با توجه به موقعیت استان قزوین در کریدور  شمال، جنوب و غرب کشور طرح راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تابستانی امسال با هدف ارتقاء سطح خدمات و ایمنی سفرهای هموطنان عزیز اجرا می‌شود.

افشین پیرنون تصریح کرد: در این طرح 24 راهدارخانه و 300 نفر از راهداران تلاشگر و 255 دستگاه ماشین‌آلات راهداری سنگین و نیمه‌سنگین مشغول انجام فعالیت‌های راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هستند.

وی گفت: در کنار حضور مستمر و موثر گشت‌های راهداری و حمل‌ونقل به همراه مامورین پرتلاش فوریت‌های پزشکی، هلال احمر، پلیس راه و امدادخودرو در کلیه محورهای مواصلاتی و نقاط حادثه‌خیز  برای کمک و خدمات‌رسانی به مسافرین و حادثه‌دیدگان استقرار خواهند یافت.

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین در ادامه بیان داشت: لکه‌گیری راه‌ها با 1000 تن آسفالت، خط کشی 750کیلومتر با اولویت 100کیلومتر از گردنه‌ها و راهها، پاک‌سازی و شستشوی مستمر تابلوهای ایمنی، رفع عیوب خاموشی تیر های روشنایی و چراغ‌های چشمک زن به طول 220 کیلومتر، ریگلاژ وتسطیح شانه راهها و اصلاح شیب شیروانی به طول 40 کیلومتر، اجرای 15 کیلومتر نیوجرسی بلوک مفصلی در آزاد راه قزوین- آبیک و 6 کیلومتر باقی مانده در این محور، بازسازی و تعمیر و نصب گاردریل، در راه‌های شریانی وکوهستانی به طول 30 کیلومتر، آشکار سازی 17 دماغه خروجی و 72 نقطه پرحادثه، بازسازی و آماده‌سازی 150 دستگاه از ناوگان ماشین‌آلات راهداری، نظافت حریم راه‌ها و جمع‌آوری دست‌فروشان از دیگر برنامه‌های این اداره کل در جهت تامین رفاه و آسایش مسافران تابستانی در محور‌های مواصلاتی استان قزوین بوده است.

افشین پیرنون گفت: نظارت و بازدید محسوس و نامحسوس از نحوه ارائه خدمات و عملکرد در بخش حمل‌و‌نقل کالا و مسافر در مجتمع‌های خدماتی-رفاهی بین راهی، مراکز معاینه فنی جرثقیل و امداد خودروها، روان‌سازی ترافیک جاده‌ای و ... از دیگر اقدامات این اداره کل برای ارتقاء ایمنی مسافران برشمرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: 335 کیلومتر از راه‌های آزادراهی و بزرگراهی استان تحت پوشش 21 سامانه ثبت تخلفات قرار گرفته‌اند و تا پایان سال 96  نیز 18 دستگاه دیگر به این سامانه ها افزوده می‌شود، این سامانه‌ها با بهره‌گیری از مجموعه‌ای از نرم‌افزار و سخت‌افزار برای تشخیص سرعت و ثبت پلاک خودروهای متخلف، عکسبرداری، پردازش و پلاک‌خوانی و مخابره اطلاعات عکس و پلاک، تهیه بانک اطلاعاتی و صدور جریمه برای خودروهای متخلف به‌کار گرفته شده‌اند.

افشین پیرنون در پایان افزود: همچنین 46  سامانه تردد شمار اطلاعات مربوط به سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و عدم رعایت فاصله طولی وسایل نقلیه عبوری را به ثبت می رسانند تاسفری ایمن وبی مخاطره رابرای هموطنانمان در محور های مواصلاتی استان فراهم کنند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.