| کد خبر: 142400 |

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان:

بهسازی یک هزار و ۱۳۰ کیلومتر از جاده‌های روستایی خوزستان در اولویت کار است

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: بهسازی یک هزار و ۱۳۰ کیلومتر از جاده‌های روستایی استان در اولویت کار است و تاکنون ۵۴۰ کیلومتر بهسازی شده است.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: بهسازی یک هزار و ۱۳۰ کیلومتر از جاده‌های روستایی استان در اولویت کار است و تاکنون ۵۴۰ کیلومتر بهسازی شده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، منوچهر رحمانی شنبه شب در نشست با رسانه‌های گروهی استان در محل اداره کل راه و شهرسازی خوزستان اظهار کرد: اکنون مشکلاتی در بخش حاشیه‌نشینی در سطح استان وجود دارد که تنها با همدلی و هماهنگی تمامی دستگاه‌های اجرایی قابل‌رفع است.

وی افزود: زمانی می‌توانیم در ارائه خدمات ارزنده به شهروندان به موفقیتی دست یابیم که تیم بازی و تخریب یکدیگر را کنار گذاشته و به صورت یکپارچه و واحد در جهت رفع مشکلات و معضلات استان خوزستان گام برداریم.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: تمامی دغدغه و مشکلات مردم را در بازدیدهای میدانی از نزدیک مشاهده می‌کنیم و هرچه در خصوص مشکلات خود می‌گویند چیزی غیر از واقعیت نیست.

وی بیان کرد: اگرچه انگیزه‌های بالایی برای خدمت‌رسانی به مردم در بخش‌های مختلف داریم اما هر سازمانی وظایف خاص خود را داشته و اداره راه و شهرسازی استان نیز شرح وظایف تعریف شده‌ای دارد اما می‌تواند در کنار سایر دستگاه‌ها در بخش راه سازی و مسکن تلاش دوچندانی داشته باشد.

رحمانی تصریح کرد: در برخی از شهرستان‌ها و محله‌های محروم استان مشکل اصلی اعتبار نیست بلکه مدیریت و برنامه‌ریزی است.

وی بیان کرد: در برخی از مناطق محروم استان و بخصوص شهرستان اهواز در زمین‌هایی با کاربری فضای سبز ساخت و ساز صورت گرفته و این منازل بدون سند هستند که یکی از دغدغه‌های اصلی مالکان به شمار می‌رود.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: یکی از راه‌هایی که می‌توان در جهت ارائه خدمت به مناطق محروم انجام شود ارائه تسهیلات ارزان، تغییر کاربری زمین‌ها و سنددار کردن منازل آن‌ها است.

وی ادامه داد: همچنین اگر بتوانیم زمین‌هایی با نرخ دولتی به محرومان جامعه واگذار کنیم بخش عمده‌ای از مشکلات حاشیه‌نشینی را در شهرهای استان برطرف کرده‌ایم.

رحمانی با بیان این که مردم در مناطق محروم نیز باید به همان میزان مناطق برخوردار، از خدمات اجتماعی استفاده کنند گفت: متأسفانه در شهرستان اهواز برخی افراد برای رسیدن به منافع خود تنها در مناطقی نظیر کیانپارس سرمایه‌گذاری کرده و ارائه خدمات در این مناطق با مناطق محروم قابل قیاس نیست که این تبعیض به دور از انصاف است.

وی همچنین یکی از دلایل عقب‌افتادگی شهرهای استان را نبود امنیت شغلی شهرداران برشمرد و گفت: شهردار در صورت نداشتن امنیت شغلی نمی‌تواند به پروژه‌های بلندمدت و تأثیرگذار فکر کند و تنها به پروژه‌های کوتاه‌مدت اکتفا می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: حدود ۱۰ سال است که سازمان برنامه و بودجه کشور در حال اصلاح برنامه‌های خود است که این امر بی‌شک می‌تواند در روند برنامه‌های ما نیز تأثیر مثبتی داشته باشد.

رحمانی یادآور شد: در حال حاضر خوزستان در برخی از شاخص‌های کشوری رتبه مناسبی دارد اما در شاخص برخورداری از جاده‌ها رتبه ششم کشور را در اختیار دارد.

وی ادامه داد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته در حال حاضر حدود سه هزار کیلومتر جاده در سطح استان کم داریم که همین امر مشکلات عمده‌ای را برای شهروندان ایجاد کرده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.