| کد خبر: 140564 |

◄ دریافت عوارض سوخت از ناوگان و موضوعاتی که نباید نادیده گرفت

اگرچه رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای پیشنهاد داده است با دریافت عوارض سوخت از ناوگان، بخشی از هزینه‌های مربوط به نگهداری راه‌ها تأمین تامین شود اما یک فعال حمل‌ونقل جاده‌ای بار معتقد است این طرح به شرطی خوب است که تمام جوانب آن دیده شود.

تین نیوز

اگرچه رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای پیشنهاد داده است با دریافت عوارض سوخت از ناوگان، بخشی از هزینه‌های مربوط به نگهداری راه‌ها تأمین تامین شود اما یک فعال حمل‌ونقل جاده‌ای بار معتقد است این طرح به شرطی خوب است که تمام جوانب آن دیده شود.

به گزارش تین‌نیوز در خبری که از قول داوود کشاورزیان در تسنیم منتشر شد، از قول وی آمده است: در دولت دوازدهم در زمینه تأمین منابع اعتباری پایدار جهت نگهداری و بهسازی راه‌ها باید چاره‌اندیشی شود و پیشنهاد می‌شود با دریافت عوارض سوخت از ناوگان، بخشی از هزینه‌های مربوط به نگهداری راه‌ها تامین شود تا ضمن ارتقای ایمنی جاده‌ها، سوانح جاده‌ای و تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای نیز کاهش پیدا کند.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همچنین گفته است: تجهیز محورهای مواصلاتی به سامانه‌های هوشمند ترددها و ثبت تخلفات موجب ارتقای ایمنی جاده‌ها و سفرها به میزان قابل توجهی شده و می‌شود، از این رو مقرر است این سامانه‌ها در کل راه‌های شریانی کشور نصب شود. 

در این زمینه مالک نخعی فعال حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای بار گفت: این طرح به شرطی خوب است که تمام جوانب آن دیده شود.

وی افزود: تجمیع تمام انواع عوارضی که حمل‌ونقل تا الان می پرداخته و تجمیع انواع مالیات‌های تکلیفی، بر درآمد، ارزش افزوده، بر نرخ سوخت و ... از جمله موضوعاتی است که در صورت اجرای این طرح باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: بررسی علمی و میدانی تاثیر افزایش قیمت سوخت در هزینه نگهداری تمام انواع دیزل و به تبع آن بررسی علمی میزان افزایش کرایه به منظور جبران افزایش نرخ سوخت  نیز از دیگر موضوعاتی است که که در اجرای این طرح باید در نظر گرفته شود.

نخعی خاطرنشان کرد: در یک کلام می‌توان گفت تجمیع مالیات‌ها و عوارض بر نرخ سوخت و افزایش دانش محور کرایه‌های حمل جاده ای کالا ، از ضرروت‌های اجرای این طرح است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.