| کد خبر: 133331 |

در پی برگزاری آموزش‌های ایمنی و ترافیک صورت گرفت:

کاهش ۱۹ درصدی تلفات عابرین و موتورسواران در استان گیلان

استمرار برگزاری آموزش‌های ایمنی و ترافیک موجب کاهش ۱۹ درصدی تلفات عابرین و موتورسواران در گیلان شد.

تین نیوز

استمرار برگزاری آموزش‌های ایمنی و ترافیک موجب کاهش ۱۹ درصدی تلفات عابرین و موتورسواران در گیلان شد.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان، محمدرضا نازک‌کار مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان در نشست کمیته ایمنی و ترافیک اداره کل ضمن اشاره به تأثیر برگزاری آموزش‌های عمومی صورت گرفته در زمینه عابرین و موتورسواران در سطح استان در کاهش بروز حوادث در این گروه از کاربران جاده‌ها گفت: مطابق بررسی‌های کارشناسی صورت پذیرفته آمار حوادث عابرین و موتورسواران از تعداد ۳۴۶ کشته در سال ۱۳۹۴ به تعداد ۲۸۱ کشته در سال ۱۳۹۵ رسیده که علی‌رغم کاهش ۱۹ درصدی آمار مذکور ولی همچنان بر این باوریم که این آمار هم خوشایند نبوده و زیبنده مردم فهیم و فرهیختهٔ استان گیلان نیست.

 

وی افزود: با اجرای ده مرحله از طرح ارتقای ایمنی عابرین و موتورسواران بیش از ۱۳ هزار کلاه ایمنی در بین موتورسواران استان گیلان توزیع شد.

 

این مقام مسئول سپس گفت: از سال ۱۳۸۹ که شاهد اجرای نخستین مرحلهٔ آموزش موتورسواران از سوی این اداره کل بودیم تاکنون بیش از ۷۵۰ روستای استان گیلان تحت پوشش قرار گرفتند.

 

وی بیان کرد: علاوه بر آموزش‌های برگزار شده و اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران هزاران عدد اقلام کمک‌آموزشی نیز طی این مدت بین خانواده‌های حاضر در این برنامه‌ها توزیع شده است.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان در بخشی از سخنان خود با تأکید بر این نکته که آسیب وارده به سر حین تصادفات رانندگی غیرقابل‌جبران است از موتورسواران خواست ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی همواره از کلاه ایمنی استفاده نمایند.

 

وی تأکید کرد: اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان در صورت تأمین اعتبارات لازم با تمام توان استمرار برگزاری این دوره‌ها در سطح استان را مدنظر قرار داده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.