| کد خبر: 12344 |

بهسازی یکی از حادثه خیزترین جاده‌های گیلان تا ۴ ماه آینده به اتمام می‌رسد

تین نیوز | استاندار گیلان عصر سه شنبه 10 تیرماه از عملیات بهسازی و تعریض جاده شهر صنعتی رشت بازدید کرد.
 
عملیات بهسازی و تعریض جاده شهر صنعتی رشت در پی دستور دکتر نجفی در بازدید آذر ماه سال گذشته مبنی بر رفع اختلاف دیرینه آب منطقه‌ای و راه و شهرسازی آغاز شده است.
 
استاندار گیلان در این بازدید دستور داد با تحویل جاده دسترسی شهر صنعتی رشت از آب منطقه‌ای گیلان به اداره کل راه و شهرسازی فاز نخست بهسازی، تعریض و ایمن سازی این جاده با 60 میلیارد ریال هزینه آغاز شود.
 
نماینده عالی دولت در گیلان در حاشیه این بازدید با قدردانی از حساسیت رسانه‌ها، نسبت به حل مشکل جاده شهر صنعتی رشت گفت: فاز نخست این طرح به طول 5 کیلومتر از سمت جاده تهران به سمت پاسگاه لاکان ظرف 4 ماه آینده به بهره برداری می رسد.
 
توسعه شهری و احداث شهر صنعتی رشت، جاده دسترسی کانال چپ سد سنگر در محدوده شهر صنعتی به طول 10 کیلومتر را که پیش از این در اختیار آب منطقه‌ای گیلان بود. تبدیل به یک جاده عمومی پر رفت و آمد کرده که با توجه به عبور وسایل نقلیه عمومی به ویژه خودروهای سنگین، این جاده یکی از معابر حادثه‌ ساز محدوده شهر رشت و گیلان محسوب می‌شود.
 
روزانه 22 هزار کارگر شهر صنعتی از این مسیر تردد می‌کنند و بخشی از مواد اولیه و کالاهای تولیدی 170 واحد فعال شهر صنعتی نیز از همین جاده جابجا می‌شود.
 
استاندار گیلان: تا پایان امسال تمامی نقاط حادثه خیز جاده‌ای استان اصلاح می شود
 
استاندار گیلان در حاشیه بازدید از طرح تعریض جاده شهر صنعتی رشت گفت: از سال گذشته تاکنون 78 جاده حادثه خیز در گیلان اصلاح شده است.
 
دکتر محمدعلی نجفی با تاکید بر کاهش تلفات جانی ناشی از تصادفات افزود: بخشی از تلفات جاده‌ای منوط به اقدامات پیشگیرانه پلیس و رعایت قوانین و مقررات توسط مردم است و بخش مهم دیگر اصلاح نقاط حادثه خیز است که باید مورد توجه ویژه مسئولان باشد.
 
وی اظهارکرد: در گیلان 114 نقطه حادثه خیز وجود دارد که از سال گذشته تاکنون 78 نقطه آن اصلاح شده است.
 
استاندار گیلان با بیان اینکه برای آشکارسازی نقاط باقیمانده، 50 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی اختصاص یافته است، گفت: تا پایان امسال تمامی نقاط حادثه خیز استان اصلاح می‌شود.
 
عملیات بهسازی و تعریض جاده شهر صنعتی رشت در پی دستور دکتر نجفی در بازدید آذر ماه سال گذشته مبنی بر رفع اختلاف دیرینه آب منطقه‌ای و راه و شهرسازی آغاز شده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.