| کد خبر: 12157 |

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان:

توسعه شبکه حمل و نقل و بزرگراهی در کاهش تصادفات جاده‌ای موثر است

تین نیوز| مدیر كل راه و شهرسازی استان گفت: بخشی ازتصادفات و تلفاتی كه در شبكه جاده‌ای داریم ناشی از ترافیك زیاد شبكه‌های ارتباطی استان است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان كرمان، خداداد مقبلی در جلسه شورای حمل و نقل استان كه با حضور اعضای شورای ترافیك برگزار شد، با تبریك فرارسیدن ماه مبارك رمضان گفت: بخشی از تصادفات و تلفات جاده‌ای استان به ترافیكی كه روی جاده‌های ما حاكم است، برمی‌گردد.

وی هدف از برگزاری این نشست را بررسی مسائل حمل و نقل و ایمنی استان و اقداماتی كه در بحث های حمل و نقل استان باید انجام شود، عنوان كرد.

مقبلی با بیان این كه مشاركت بخش خصوصی در حمل و نقل استان در شورای برنامه‌ریزی استان در حال پیگیری است، گفت:‌ مشكلات شورای حمل و نقل ایمنی كه در این جلسه مطرح می شود را به شورای برنامه‌ریزی استان منتقل خواهیم كرد.

وی با اشاره به این كه نگاه مسئولان بر مشاركت هر چه بیشتر بخش خصوصی در توسعه استان است، گفت: این نگرش بسیار پسندیده است و می تواند استان را نجات بدهد و به سمت جایگاهی كه شایسته آن است سوق دهد.

مقبلی اظهار داشت: استان كرمان وسعت، جایگاه و پتانسیل‌های زیادی دارد و اگر بخش خصوصی به جد وارد شود، این استان می تواند جایگاه اصلی خودش را بخش‌های صنعت، معدن، كشاورزی و هم در بخش حمل و نقل پیدا كند.

وی افزود: مشكلات زیادی در بخش‌های متفاوت حمل و نقل وجود داشت كه در جلسات متعدد در شورای برنامه‌ریزی استان و در جلساتی كه با حضور استاندار در خصوص سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برگزار شده است، منعكس كردیم و تصمیماتی هم در آن جلسات اخذ شد.

مدیر كل راه و شهرسازی استان كرمان خاطرنشان كرد: استان كرمان استانی معدنی است و حمل و نقل این مواد معدنی در جاده‌ها مشكلات زیادی را برای ترافیك جاده‌های استان ایجاد كرده است.

وی با بیان این كه تصادفات و تلفاتی كه در شبكه جاده‌ای داریم ناشی از ترافیك زیاد شبكه ارتباطی استان است، گفت: این مشكل به واسطه مشاركت بخش خصوصی و توسعه شبكه ریلی برطرف می شود.

مقبلی ادامه داد: توسعه شبكه ریلی و مشاركت بخش خصوصی می تواند تاثیر بسیار زیادی در توسعه اقتصادی و اجتماعی استان داشته باشد.

وی خاطرنشان كرد: برای توسعه شبكه‌های ریلی، هوایی و تكمیل شبكه زمینی نیاز به مشورت‌ها و گمانه‌زنی‌های زیادی با بخش خصوصی است تا بخش خصوصی بتواند با سهم آورده‌ی خود آنچه كه لازمه توسعه شبكه حمل و نقل است را با همفكری و همیاری شما مدیران به مرحله اجرا برساند و شاهد به ثمر رسیدن آنچه كه مد نظر است در شبكه حمل و نقل استان باشیم.

وی تصریح كرد: توسعه شبكه حمل و نقل و تكمیل شبكه بزرگراهی كه مورد توجه مسولان استان است، می تواند در كاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای موثر باشد.

مقبلی با اشاره به این كه استان كرمان استانی كشاورزی است و بخش كشاورزی از شبكه جاده‌ای استان استفاده می كند، گفت: در این راستا ورودی و خروجی‌های فرعی زیادی به راه‌های استان داریم كه ساماندهی این ورودی و خروجی‌ها می‌تواند در كاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای تاثیر گذار باشد.

وی با بیان این كه دربخش‌ احداث‌ راه‌های استان هنوز مشكلات زیادی داریم گفت: برنامه‌ریزی‌هایی در زمینه پرداخت مطالبات پیمانكاران از محل فروش سهام انجام شده است كه اگر پرداخت شود می توانیم امیدوار باشیم پروژه هایی راكه در شبكه بزرگراهی شروع كردیم امسال به بهره‌برداری برسند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.