| کد خبر: 11850 |

طرح‌های نا تمام شهری در انتظار تامین مالی

تین نیوز | گوشه و کنار شهر کرمان، پل‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطحی در سال‌های گذشته و به صورت همزمان کلنگ خورده‌اند که در حال حاضر در مواردی به بهره‌برداری نرسیده و در مواردی نیز نقایص آنها رفع نشده است.

هرچند به سرانجام رسیدن این تعداد طرح شهری، تحولی را در حمل و نقل کلانشهر کرمان ایجاد می‌کند و گره‌های بسته زیادی از ترافیک این شهر می‌گشاید، اما از ابتدا مشخص بود که شهرداری کرمان به تنهایی و با این سطح درآمدی، قادر به تکمیل آنها نیست. بماند که شهردار کرمان می‌گوید تحریم‌ها و رکود اقتصادی ناشی از آن هم در فرآیند اجرای این طرح‌ها مورد توجه قرار نگرفته است.
 
بر این اساس بخش عمده نشست خبری شهردار کرمان به توضیح پیرامون این طرح‌ها گذشت. 
شهردار کرمان درباره آخرین وضعیت تقاطع‌های غیر همسطح شهر کرمان گفت: رکود اقتصادی بر کشور، دولت، زندگی مردم و به تبع آن بر شهرداری نیز تاثیر گذاشته و درآمدهای شهرداری کرمان که بخش عمده آن از طریق مردم تامین می‌شد اکنون با کاهش روبه‌رو شده است.

ابوالقاسم سیف‌الهی تاکید کرد: فقط 30 درصد اعتبارات شهرداری کرمان را اعتبارات پایدار تشکیل می‌دهد و منابع شهرداری تابع رونق ساخت و ساز، امور ساختمانی و تفکیک اراضی است. سیف‌الهی با اشاره به اینکه سال گذشته فقط 18 درصد اعتبار دولتی به شهرداری اختصاص یافت، ابراز امیدواری کرد: با تدابیر دولت تدبیر و امید در سال‌جاری کشور از رکود خارج شود و اقتصاد کشور و استان کرمان رونق دوباره بگیرد.

وی با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای و اقتصادی استاندار کرمان گفت: امیدواریم با اجرای این برنامه‌ها در استان کرمان منابع درآمدی افزایش یابد و طرح‌های نیمه تمام به پایان برسد.

وی هزینه‌کرد درآمدهای شهرداری را دارای اولویت‌های خاص دانست و تصریح کرد: نگهداری از فضای سبز و درختان اولویت نخست شهرداری است. شهردار کرمان، از جمع‌آوری زباله، تنظیف شهر، تامین آتش‌نشانی و کشتارگاه به عنوان دیگر اولویت‌های شهرداری کرمان نام برد و گفت: تامین طرح‌های عمرانی در مرحله بعدی قرار دارد. وی با اشاره به اینکه طرح‌های تقاطع غیرهمسطح کرمان به پیمانکاران متفاوتی واگذار شده است، افزود: کار پیمانکار تقاطع سه‌راهی معلم به پایان رسیده و هم‌اکنون از شهرداری طلبکار است.
 
وی بیان کرد: عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح چهارراه بازرگانی نیز به پایان رسیده و فقط اجرای یک لوپ از پل باقی مانده و پل تقاطع غیرهمسطح ابوذر نیز در حال پایان است و روگذر این پل در مرحله بعدی به پایان خواهد رسید. 

وی افزود: عملیات اجرایی پل چهارراه جوپاری نیز در حال حاضر به پایان رسیده و فقط بخشی از تملک ملک‌های اطراف باقی‌مانده است و عملیات اجرایی پل سیدی نیز که تکمیل آن پنج‌میلیارد تومان هزینه در بر دارد در سال جاری به پایان می‌رسد.

وی تصریح کرد: تفاوت بین توان مالی پیمانکاران، اجرای برخی تقاطع‌های غیرهمسطح شهر کرمان را دچار تاخیر کرده است.
 
سیف الهی گفت: تقاطع سه راهی معلم نیز با تملک 6 میلیارد تومانی اراضی و املاک حاشیه آن به‌زودی به پایان می‌رسد وتلاش خواهد شد منابع مالی برای پایان پل‌های کرمان تا پایان تابستان فراهم شود.

شهردار کرمان با اشاره به آغاز به‌کار پایانه جدید مسافربری شهر کرمان گفت: محل قبلی استقرار پایانه با توجه به ساختار آن به منطقه تجاری و تفریحی تبدیل می‌شود. سیف‌الهی بیان کرد: مالکیت زمین پایانه مسافربری قبلی کرمان به اوقاف تعلق دارد و بنا داریم در این مکان، بازار تخصصی کالا و خدمات ایجاد کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه از نظر ساخت‌و‌ساز 20 درصد ساختار شهری کرمان بافت فرسوده است، گفت: زمینه مناسبی برای رشد و توسعه در کرمان وجود دارد که باید از آن بهره گرفت.
 
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.