| کد خبر: 112874 |

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان:

سرعت متوسط در جاده‌های لرستان بیشتر از میانگین کشوری است‌

تین‌نیوز| مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: در حال حاضر سرعت متوسط خودروها در جاده‌های استان یک کیلومتر از متوسط کشوری بیشتر است.

مهندس علی زندی‌فر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سرعت متوسط خودروها در راه‌های استان 92 کیلومتر بوده که یک کیلومتر بالاتر از متوسط کشور است و سعی داریم با نصب و بهره‌برداری از سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور رانندگی با متخلفان برخورد کنیم.

وی با بیان اینکه 19 دوربین پایش تصویری آنلاین و 11 سامانه کنترل سرعت در جاده‌های استان فعال است، اضافه کرد: تا پایان ماه آینده 17 دوربین دیگر در سطح راه‌های استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان ادامه داد: همچنین 52 سامانه ترافیک برخط در محورهای استان وجود دارد که اطلاعات لازم را در اختیار راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و پلیس راه قرار می‌دهد.

وی با اشاره به توفیق استان در کاهش آمار تصادفات منجر به فوت گفت: بنا به آیه شریفه 23 سوره مائده که نجات جان یک نفر برابر نجات یک جامعه است، همکاران در سال‌های گذشته کارهای خوبی انجام داده‌اند، به طوری که لرستان اولین استانی است که در چهار سال گذشته آمار فوتی ناشی از تصادفات در راه‌های آن از روند کاهشی برخوردار بوده و تعداد آن از 550 نفر به 370 کشته کاهش یافته است.

زندی‌فر افزود: این در حالی است که سایر استان‌های زاگرس‌نشین از لحاظ آمار فوتی ناشی از تصادف روندی افزایشی داشته‎اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان در ادامه از جابجایی بیش از 44 هزار زائر اربعین حسینی از طریق ناوگان حمل و نقل استان خبر داد و گفت: ناوگان حمل و نقل لرستان در مناسبت‌های مختلف از جمله ایام نوروز، سالگرد ارتحال امام(ره) و اربعین حسینی به صورت آماده‌باش در خدمت هموطنان و هم‌استانی‌های لرستانی بوده است.

وی افزود : امسال در ایام اربعین حسینی با تلاش خودجوش تشکل‌های صنفی حمل و نقل در استان، 44 هزار و 500 نفر زائر با 1143 سرویس اتوبوس از استان به مرز مهران اعزام و در بازگشت‌ از مرز مهران به سایر نقاط کشور جابجا شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: همچنین 30 دستگاه کامیون نیز به صورت رایگان مشغول خدمت‌رسانی در این ایام بودند که 10 کامیون به‌طور مستقیم به کربلای معلا و نجف اشرف اعزام شدند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.