| کد خبر: 157746 |

◄ زلزله تهران تکمیلی12/ تهران آرام گرفت

دقایقی پیش تهران با زلزله‌ای به بزرگی 5.2 قدرت در مقیاس ریشتر لرزید.

تین نیوز

3:48 دولت تمام مراکز اجرایی، آموزشی و خدماتی استان‌های تهران، قم و البرز در روز پنجشنبه (امروز) را تعطیل اعلام کرد. 

بر ای اساس تمامی دستگاه‌ها و نهادها و دانشگاه‌های این استان‌ها امروز تعطیل خواهند بود.

مشاهدات خبرنگاران تین‌نیوز نیز حاکی از این است که آرامش نسبی به پایتخت بازگشته و تب و تاب ساعات آغازین زلزله فروکش کرده و شهروندان یا به خانه‌های بازگشته و یا در خیابان، سالن‌های ورزشی، مساجد و مراکز مدیریت بحران مستقر شده‌اند. بر اساس گزارش‌های پلیس هم‌اکنون هیچ‌کدام از معابر تهران شرایطی غیرطبیعی نداشته و در شلوغ‌ترین خیابان‌ها و میادین نیز تراکم نسبی خودرو وجود دارد که مشکل خاصی ایجاد نکرده است. 

اعلام این موضوع از سوی مسئولان که زلزله به دلیل فعالیت گسل تهران نبوده و سایر گسل‌های همجوار نیز شرایطی حاد ندارند، تا حد زیادی آرامش را به شهر بازگردانده است.

 

2:07 به دنبال انتشار شایعه گران شدن بنزین در برخی از پمپ بنزین‌های تهران و کرج وزارت نفت اعلام کرد هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد و هیچ جایگاهی هم حق ارائه سوخت با قیمتی بالاتر از نرخ مصوب را ندارد و گزارشی هم در این باره دریافت نکرده‌اند. 

از سوی دیگر مقامات مسئول در وزارت ورزش و جوانان و وزارت کشور اعلام کردند درب برخی سالن‌های ورزشی دارای امکانات گرمایشی و استادیوم‌های بزرگ تهران و کرج به روی شهروندانی که در می‌خواهند شب را در مکان‌های امن سپری کنند باز است. 

 

1:51 اخبار شبکه‌های اجتماعی حاکی از بازگشت نسبی آرامش به پایتخت‌نشینان است. این اخبار غیررسمی حاکی از تبدیل شدن جمع‌های هراسان مردمی به دروهمی‌های دوستان است؛ تا جایی که مسئولان از شهروندان خواستند از انتشار اخبار غیررسمی و شوخی کردن با زلزله خودداری کنند چون این مساله باعث ازدیاد هراس مردم می‌شود.

همچنین منابع رسمی اعلام کردند صحن حرم مطهر امام خمینی با داشتن امکانات گرمایشی به روی شهروندانی باز است که می‌خواهند در این مکان ماوا بگیرند.

 

1:31 برخلاف شایعاتی که در برخی شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، ترافیک خیابان‌های برخی مناطق غرب و شمال غرب پایتخت از جمله بزرگراه شیخ فضل الله، بزرگراه همت، بزرگراه حکیم؛ مناطق گیشا، سعادت‌آباد، شهرک غرب و سایر مناطق حوالی آن کاملا روان است.

البته مقامات پلیس نیز اعلام کرده‌اند که تنها در برخی خیابان‌های پایتخت ترافیک وجود دارد. 

مشاهدات خبرنگار تین‌نیوز حاکی از بازگشت کامل آرامش به این مناطق بوده، به صورتی که شهروندان مستقر در پارک‌ها و فضای سبز این محدوده در حال بازگشت به خانه‌های خود هستند.

تصویر زیر حد فاصل میدان‌های کاج و سرو را در سعادت‌آباد تهران را نشان می‌دهد (هم‌اکنون؛ ساعت 1:37).

 

24:52 گزارش‌های مردمی در شبکه‌های اجتماعی حاکی از بازگشت آرامش نسبی به خیابان‌های تهران و باز شدن گره‌های ترافیکی با کاهش هیجان و ترس اولیه تهرانی‌ها از زلزله است. همچنین برخی از شهروندان با اطلاع از فعال نشدن گسل تهران در حال بازگشت به خانه‌های خود هستند.

 

24:47 وزاری کشور و ارتباطات از طریق تلویزیون با شهروندان ارتباط گرفته و درخواست کردند مردم در حین هوشیازی آرامش خود را حفظ کنند و از برقراری تماس‌های تلفنی طولانی خودداری کنند.

وزیر کشور از مردم خواست آرامش خود را حفظ کنند و اخبار را فقط از رسانه‌های رسمی کشور دنبال کنند. 

وزیر ارتباطات نیز گفت که به دلیل وقوع زلزله در برخی محله‌های تهران امکان برقراری تماس سخت شده است. 

 

24:37 رییس ستاد مدیریت بحران کشور با بیان اینکه گسل فعال در این زلزله گسل اشتهارد به مشکین دشت بوده گفت این زلزله ربطی به گسل تهران نداشته ولی ساکنان البرز و غرب تهران هوشیاری خود را حفظ  کرده و البته آرامش داشته باشند.

اسماعیل نجار با بیان اینکه بر اساس گزارش‌های اولیه دربخش‌هایی از جاده چالوس ریزش کوه گزارش شده است، شهروندان حتما به دستورات پلیس راه گوش کرده و به هیچ عنوان از جاده چالوس تردد نکنند.

 

24:32 گفته می‌شود برق برخی از خانه‌های مناطق شمالی تهران قطع شده است. ترافیک در خیابان‌های اصلی و بزرگراه‌های غرب تهران روان است و تراکمی دیده نمی شود.

 

24:01 دقایقی پیش تهران با زلزله‌ای به بزرگی 5.2 قدرت در مقیاس ریشتر لرزید.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز گفته می‌شود این زلزله با عمق حدود 7 ریشتر و در حد فاصل دو استان البرز و تهران به وقوع پیوسته است.

تا کنون اطلاعاتی درباره خسارت احتمالی این زلزله منتشر نشده اما مردم تهران در هراس زلزله بزرگ به خیابان ها آمده و ترافیک در خیابان های تهران به‌وجود آمده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.