| کد خبر: 255459 |

در نشست «رگولاتوری بخش ریلی در ایران؛ چالش ها و راهکارها» مطرح شد:

◄ شرکت راه آهن تمام امور رگولاتوری را به عهده دارد

مشاور معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت گفت: در ایران شرکت راه آهن تمام امور رگولاتوری را در حوزه‌های اقتصادی ، فنی، زیرساختی، سیگنالینگ و ... به صورت های مختلف به عهده دارد.

تین نیوز

مشاور معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت در نشست «رگولاتوری بخش ریلی در ایران؛ چالش ها و راهکارها» با تحلیل بحث تنظیم گری بخش ریلی در جهان و ایران، بیان کرد: در ایران شرکت راه آهن تمام امور رگولاتوری را در حوزه های اقتصادی ، فنی، زیرساختی، سیگنالینگ و ... به صورت های مختلف به عهده دارد.

به گزارش تین نیوز ، افسانه شفیعی به عنوان اولین سخنران این نشست در ارایه خود همچنین گفت:  شرکت راه آهن بخشی از وظایف خود را نیز طبق اصل ۴۴ به بخش خصوصی واگذار کرده است که در عمل شاهد یک تنظیم گری ناکارآمد و دارای تعارضات فراوان هستیم. 

بیشتر بخوانید:

بررسی چالش های رگولاتوری بخش ریلی در ایران

مهرداد تقی زاده معاون اسبق حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی دومین سخنران این نشست بود.

وی  با اشاره به شرایط نامناسب تنظیم گری در بخش ریلی کشور، اظهار کرد: تفکیک وظایف رگولاتوری از وظایف اقتصادی و حاکمیتی شرکت راه آهن ضرورتی است که تمام بازیگران عمده بخش خصوصی به آن قائلند اما در این مورد اقدام جدی انجام نشده است. 

وی خاطرنشان کرد: در شرکت راه آهن مقاومت های جدی با تفکیک و واگذاری وظایف رگولاتوری وجود دارد و حتی برخی مدیران راه آهن به صراحت بیان میکنند همین واگذاری هایی هم که بر اساس اصل ۴۴ انجام شده، اشتباه بوده و تمام وظایف و امور این حوزه باید به شرکت راه آهن بازگردد.

سبحان نظری دبیر انجمن شرکت های حمل و نقل ریلی به عنوان سومین سخنران این نشست به طرح دیدگاه های این انجمن و فعالان بخش خصوصی ریلی پرداخت و اظهار کرد: آمارها از افت ۱۰ درصدی حمل بار به طور میانگین در بخش ریلی کل کشور در سال گذشته حکایت دارد در حالی که افت حمل بار در برخی مناطق و خوشه های حمل بار ریلی تا ۲۵ درصد بوده است. 

وی افزود: رگولاتوری کنونی شرکت راه آهن صرفا به گریز بار از خط آهن منتهی نمی شود بلکه سرمایه ها را در بخش صنعتی ریلی از جمله واگن سازی و سرمایه گذاری در تامین لوکوموتیو هم گریزان می کند. از سوی دیگر ضعف رگولاتوری در بخش ریلی به سوانحی منتهی می شود که بی سابقه است و مسئولیت این سوانح نیز به نحو غیرعادلانه از سوی نهاد تنظیم گر کنونی، به سایر بازیگران فرافکنی می شود.

وی خاطرنشان کرد: این چالش ها ما را به این نتیجه می رساند که باید هر چه زودتر طرحی در این زمینه در اندازیم و از وضعیت نابسامان فعلی به وضعیت بسامان تری حرکت کنیم.

نشست رگولاتوری بخش ریلی در ایران؛ چالش ها و راهکارها سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی برگزار شد.

 این نشست با حضور محمد سیاوشی رییس کارگروه ریلی اتاق بازرگانی ایران( دبیر همایش) ، افسانه شفیعی مشاور معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت، سبحان نظری دبیر انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی، بابک احمدی رییس انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی، عباس پوربصیر قائم مقام اسبق شرکت راه آهن، محمد حجار زاده مدیر کل اسبق دفتر طرح جامع و مدل های حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، حمید عزت آبادی پور عضو کمیسیون لجستیک و حمل و نقل اتاق بازرگانی ایران، یاسر حاتم زاده پژوهشگر گروه حمل و نقل معاونت امور زیر بنایی و تولیدی مرکز پژوهش های مجلس، مسعود فتحلی رییس بخش حمل و نقل مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، سعید رسولی مدیرعامل سابق شرکت راه آهن، صادق افشار مدیر عامل اسبق شرکت راه آهن، مهرداد تقی زاده معاون اسبق حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، یونس سلمانی معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت و الناز میاندوآبچی عضو هیات علمی موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی برگزار شد.

این خبر در حال تکمیل است ...

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • اسداله اسدبيگي 0 3

    https://www.tinn.ir/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D9%88%D8%A8%D9%84%D8%A7%DA%AF-%D9%87%D8%A7-126/195822-%D9%86%D9%82%D8%B4-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D9%86%D8%B8%DB%8C%D9%85-%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%82%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%86-%D9%85%D9%82%D8%B1%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA-%D8%B1%DB%8C%D9%84%DB%8C

  • Ali 2 0

    رگولاتوری در عرصه علائم!!!!؟؟؟؟
    کدام رگولاتوری؟
    علائم راه آهن ایران
    شتر_شیر گاو_ پلنگی ست که در عالم همتا ندارد
    هر کس یک جایش را به دندان گرفته
    مهاران خودش قانون می گذارد
    آن یکی خودش
    و شرکت قابلمه سازی طرف قرارداد خودش
    اول ببینید اصل 44 اصلا اجرا شده در این سازمان؟
    اصل 44 در راه آن یعنی فساد علنی در واگذاری ها به فک و فامیل بازنشسته ی خودمان