| کد خبر: 79674 |

سال آینده رتبه اول در رشد اقتصادی را خواهیم داشت

تین نیوز | وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: سال آینده اقتصاد ما از رکود خارج می شود و رشد بی سابقه ای را تجربه خواهیم کرد.

علی طیب نیا که در  بازدید از سازمان بورس صحبت می کرد ، افزود: کشور در سال آینده رشد اقتصادی بی سابقه ای را تجربه خواهد کرد و رتبه اول را در بین کشورهای منطقه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در سال جاری نرخ تورم را مهار کردیم و در بازار طلا و ارز تلاطم های اساسی نداشتیم و در زمان تحریم نیز این بازارها باثبات بوده است.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه طلا و ارز نمی تواند حوزه مناسبی برای سرمایه گذاران باشد و بازدهی بسیار کمی دارد ، گفت: این حوزه جاذبه ای برای سرمایه گذاران ندارد و در این شرایط بازار سرمایه، سرمایه گذاران را به خود جلب می کند.

نرخ سود بانکی در حال کاهش است
وزیر اقتصاد درباره نرخ سود بانکی گفت: خود بانکها تمایلی به نرخ سود بالا نیز ندارند و این نرخها کارایی لازم را در سیستم بانکی ندارد.

وی با اشاره به اینکه بانکها باید نرخ سود خود را کم کنند و حرفی نیست ، گفت : نرخ سود بانکی باید با فاصله 2 تا 3 درصدی در بانکها اعمال شود و با توجه به اینکه نرخ تورم نقطه به نقطه در آذرماه به زیر 10 درصد رسیده است نرخ سود بانکی هم باید کاهش پیدا کند .

وی افزود: نرخ سود بانکی در حال حاضر باید 12 تا 13 درصد باشد.

وزیر اقتصاد افزود: در این شرایط دارایی ها در بازار سرمایه توان رقابت بیشتری پیدا می کند.

طیب نیا گفت : امیدواریم بازار سرمایه بتواند در جهت توسعه اقتصادی کشور نقش مهمی
ایفا کند.

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: برای سال آینده 40 هزار میلیارد تومان اوراق منتشر می کنیم که بخشی از آن به عنوان وثیقه از بانکهای بدهکار نزد بانک مرکزی پذیرفته می شود.

وی افزود: سهم بازار اولیه را در تامین مالی بنگاهها افزایش خواهیم داد و این امر باید به صورتی برنامه ریزی شود كه شرایط در بازار ثانویه هم مناسب باشد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.