| کد خبر: 5753 |

اختصاص سالانه ۱۵ میلیارد دلار به صندوق توسعه ملی

تین نیوز |  نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختصاص سالانه حدود ۱۵ میلیارد دلار به صندوق توسعه ملی گفت: اگر معادل یک سال یارانه نقدی مردم به مجتمع پارس جنوبی اختصاص یابد، پس از دو سال منفعتی ۱۰۰ میلیارد دلاری حاصل می شود.
 
 جعفر قادری در دیدار با مسئولان سازمان بسیج سازندگی استان فارس با اشاره به تأثیر مصرف کالای داخلی در رونق تولید، اظهارکرد: گرایش مردم به مصرف کالای وارداتی سبب منتفع شدن کشورهای صادر کننده و واسطه ها است.
 
وی با بیان اینکه یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتی، تغییر فرهنگ مصرفی مردم است، اظهار کرد: فرهنگ مصرفی یکی از موانع رشد و توسعه جامعه است و اگر افراد به سمت مصرف کالای وارداتی سوق یابند، اشتغال و سود را برای کشورهای صادر کننده رقم می زنند.
 
قادری با بیان اینکه معضل و مشکل اصلی در کشور ما، بحث اشتغال و تولید است، افزود: اشتغال و تولید بر دیگر مسائل اجتماعی، امنیتی، فرهنگی و اعتقادی مردم نیز تأثیرگذار است.
 
وی بر استفاده از ظرفیت ها و توان بخش خصوصی برای توسعه و رونق فعالیت های اقتصادی تأکید کرد و گفت: استفاده از توان بخش غیردولتی برای رونق و توسعه فعالیت های اقتصادی موضوعی منطقی و معقول است چرا که با اعتبارات و هزینه های دولتی بسیاری از طرح ها و پروژه های عمرانی و تولید با مشکل مواجه و روند فعالیت ها نیز کند و زمان بر می شوند.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به قانون اصل 44 و واگذاری فعالیت ها به بخش خصوصی، تصریح کرد: بخش خصوصی باید توانمند شود.
 
قادری با بیان اینکه در چند سال اخیر بخش خصوصی مورد توجه ویژه و اولویت بخش اقتصادی بوده است، افزود: دولت تنها در مواردی که بخش خصوصی نتواند و یا به صلاح نباشد ورود پیدا می کند چرا که برخی فعالیت ها جنبه حاکمیتی دارد و باید در اختیار و زیر نظر دولت باشد.
 
وی همچنین به هدفمندی یارانه ها اشاره و اظهار کرد: اگر 42 هزار میلیارد تومان مبلغ معادل با یارانه نقدی پرداختی به مردم در یک سال را به مجتمع پارس جنوبی اختصاص دهند و به آن تزریق کنند پس از دو سال مبلغی معادل با 100 میلیارد دلار نصیب دولت می شود و دولت می تواند سود مناسبی به مردم پرداخت کند.
 
قادری ضمن اظهار رضایت از میزان و نحوه مشارکت سازمان بسیج سازندگی در اشتغال زایی، خاطرنشان کرد: مشارکت این سازمان در طرح های صنعتی، صنایع غذایی و تبدیلی، طرح های گردشگری، نفت و گاز و پتروشمی، کشاورزی و خدماتی می تواند موجب توانمندسازی اعضای این سازمان شود و گام بلند و موثری در کاهش نرخ بیکاری و بهبود شاخص های تولید و درآمد سرانه استان برداشته شود.
 
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سالانه حدود 15 میلیارد دلار به صندوق توسعه ملی واریز می شود، گفت: این ذخیره ارزی برای پرداخت به بخش غیردولتی است و سازمان بسیج سازندگی و دیگر نهادهای غیردولتی فعال در اجرای طرح های اقتصادی و تولیدی می توانند در قالب شرکت های وابسته به خود از تسهیلات این صندوق که هم شرایط پرداختش آسان تر و هم نرخ سودش کمتر است، استفاده کنند.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.