| کد خبر: 49934 |

کارشناس بازار سرمایه:

حقوقی‌ها نفس بازار سرمایه را به شماره انداختند

تین نیوز | یک کارشناس بازار سرمایه گفت: حقوقی‌ها بازار را شتابزده کنترل کردند و با عرضه‌های بی‌رویه و زیاد خود یکی از علل‌ افت شاخص را فراهم کردند.

عظیم ثابت، کارشناس بازار سرمایه با بیان علت روند منفی بازار سرمایه گفت: علت اصلی روند منفی بازار سرمایه را می‌توان در ترس و هیجان کاذب خریداران جستجو کرد و افزایش صف فروش باعث ایجاد روند کاهشی در بازار سرمایه شده است.

وی با اشاره به عملکرد حقوقی‌ها ادامه داد: حقوقی‌ها بازار را شتابزده کنترل کردند و با عرضه‌های بی‌رویه و زیاد خود یکی از علل افت شاخص را فراهم کردند در شرایط فعلی بازار، انتظار تحمل بیشتری را از حقوقی‌ها داشت.

ثابت در خصوص علت کاهش اعتماد سرمایه‌گذاران نسبت به بازار سرمایه بیان کرد: اعتماد عمومی سهامداران به علت افزایش عرضه ‌توسط حقوقی‌ها خدشه‌دار شده و همین عامل باعث افزایش صف فروش در بازار سرمایه شد.

کارشناس بازار سرمایه تأکید کرد: دید کوتاه‌مدت بازار موجب شده تا همه سهامداران به فکر نوسان‌گیری سهام خود باشند و به جای نگهداری به صف فروش بپیوندند.

وی در توضیح تأثیر کاهش نرخ سود بانکی بر بازار سرمایه یادآور شد: بحث کاهش نرخ سود بانکی که این روزها مطرح شده می‌تواند تأثیرات مثبتی را در بازار سرمایه ایجاد کند، سهم‌ها در حال حاضر در بازار از جذابیت کافی برخوردارند و به آینده بازار بورس امیدوار هستیم.

ثابت در خصوص تأثیر حجم زیاد عرضه حقوقی‌ها بر بازار سرمایه گفت: شتابزدگی و افزایش قیمت‌ها در بازار سرمایه را می‌توان در افزایش عرضه حقوقی‌ها به بازار دانست.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: عرضه اولی‌هایی چون فولاد هرمزگان و سیمان خوزستان و ... نیز بر روند منفی بازار بی‌‌تأثیر نبودند زیرا موجب خارج شدن نقدینگی عظیمی از بازار سرمایه شدند؛ ولی باز هم در این حال شرایط بازار جای نگرانی ندارد و چشم‌انداز روشنی با بهبود شرایط اقتصادی در انتظار بازار سرمایه است.

وی با اشاره به تأثیر کاهش نرخ سود بانکی بر رشد معاملات بازار سرمایه اظهار داشت: با تصویب کاهش نرخ سود بانکی می‌توان انتظار سرازیرشدن نقدینگی را به بازار سرمایه داشت.

ثابت با بیان تأثیر ورود سرمایه‌‌گذاران خارجی در رونق بازار سرمایه افزود:‌ با کم شدن هیجان موجود در بازار سرمایه و مطرح شدن توافق هسته‌ای می‌توان انتظار ورود سرمایه‌گذاران خارجی را به بازار سرمایه داشت که این امر موجبات بازگشت رونق را تا حدودی به بازار سرمایه فراهم می‌کند.

کارشناس بازار سرمایه در پایان خاطرنشان کرد: حقوقی‌ها باید توجه بیشتری به بازار سرمایه داشته باشند و از تورم و سفته‌بازی دوری کنند تا بتوان شرایط رشد بازار سرمایه را مجددا فراهم کرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.