| کد خبر: 270195 |

پایه های مالیاتی جدید برای معافیت های مالیاتی بی منطق

رییس مرکز پژوهش های مجلس از برنامه مجلس برای حذف معافیت های مالیاتی بی منطق طی اجرای برنامه هفتم گفت: جهت گیری ها برای افزایش پایه های مالیاتی و تعیین پایه های جدید به سمت مودیان های بزرگ است.

تین نیوز

رییس مرکز پژوهش های مجلس از برنامه مجلس برای حذف معافیت های مالیاتی بی منطق در طی اجرای برنامه هفتم خبر داد و گفت: جهت گیری ها برای افزایش پایه های مالیاتی و تعیین پایه های جدید به سمت مودیان های بزرگ است و پایه های مالیاتی جدید ارتباطی با مودیان خرد و متوسط ندارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، بابک نگاهداری درباره احکام برنامه هفتم درباره مالیات و افزایش درآمدهای مالیاتی از طریق کنترل معافیت ها اظهار داشت: بحث اصلی برای کنترل فرارهای مالیاتی هوشمندی سامانه ها از جمله سامانه مودیان و سامانه پایانه های فروشگاهی است و در واقع هوشمندی سامانه اصلی ترین ابزارهای کنترلی محسوب می شود.

نگاهداری ادامه داد: هرچه با سامانه محوری و هوشمندسازی شفافیت اقتصادی را بالا ببریم می توان به همان اندازه جلوی فرار مالیاتی را بگیریم.

رییس مرکز پژوهش های مجلس گفت: با هوشمندسازی و سامانه محوری می توان مودیان جدید شناسایی کرد و از این طریق هم درآمدهای مالیاتی افزایش پیدا می کند.

نگاهداری درباره نگرانی ها در خصوص افزایش پایه های مالیاتی در برنامه هفتم تاکید کرد: جهت گیری ها برای افزایش پایه های مالیاتی و تعیین پایه های جدید به سمت مودیان های بزرگ است و پایه های مالیاتی جدید ارتباطی با مودیان خرد و متوسط ندارد و در قانون پایانه های فروشگاهی  منافع مودیان خرد و متوسط دیده شده و معافیت هایی برای این مودیان در نظر گرفته شده است.

وی همچنین درباره کاهش معافیت های مالیاتی در برنامه هفتم گفت: معافیت های پراکنده و بدون منطق در برخی از موارد، یکی از مشکلات نظام مالیاتی کشور است و تمرکز برنامه هفتم بر این است که معافیت های مالیاتی بدون منطق را حذف کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.