| کد خبر: 225380 |

مهلت ثبت نام وام جدید کرونا تا آخر دی

برابر آخرین آمارها، بیش از ۵۲۲ هزار پرونده جهت دریافت وام کرونا در سیستم بانکی به ثبت رسیده و بیش از هشت هزار میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان و صاحبان مشاغل آسیب دیده از کرونا پرداخت شده است.

تین نیوز

برابر آخرین آمارها، بیش از ۵۲۲ هزار پرونده جهت دریافت وام کرونا در سیستم بانکی به ثبت رسیده و بیش از هشت هزار میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان و صاحبان مشاغل آسیب دیده از کرونا پرداخت شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، فاز اول پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا، پس از چند مرحله تمدید مهلت ثبت نام در آذر ماه به پایان رسید با این حال روند پرداخت تسهیلات کرونا به متقاضیان در بانکها متوقف نشد و برابر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شد پرداخت تسهیلات به پرونده هایی که در سیستم بانکی وجود دارد، کماکان ادامه داشته باشد.

برابر اعلام اداره کل هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تاکنون ۵۲۲ هزار پرونده دریافت وام در سیستم بانکی به ثبت رسیده و از مجموع ۱۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات درخواستی، بیش از هشت هزار میلیارد تومان به متقاضیان و صاحبان مشاغل آسیب دیده از کرونا پرداخت شده است.

در ادامه حمایت دولت از صاحبان مشاغل شدیدا آسیب دیده از کرونا، ستاد ملی مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا، پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب و کارهای حوزه گردشگری، فرهنگ و هنر و ورزش و جوانان را به تصویب رساند. بر این اساس در فاز دوم، پرداخت تسهیلات به سه گروه از مشاغل و کسب و کارهای حوزه گردشگری، فرهنگ و هنر و ورزش و جوانان آغاز خواهد شد که این گروه تا پایان دی ماه می توانند برای ثبت نام و تشکیل پرونده بانکی جهت دریافت وام اقدام کنند.

پرداخت تسهیلات کرونا در مرحله دوم به سمت بنگاه محوری تغییر یافته و چارچوب پرداخت وام مشابه تسهیلات قبلی است با این تفاوت که در این مرحله بنگاهها و واحدهای اقتصادی بر اساس چارچوب تعیین شده از سوی دستگاه اجرایی مربوطه تسهیلات مذکور را دریافت خواهند کرد.

برابر اعلام معاونت اشتغال وزارت کار، در این مرحله از پرداخت تسهیلات کرونا، چهار حوزه گردشگری و صنایع دستی، حمل و نقل، فرهنگ و هنر و ورزش و جوانان مورد توجه قرار گرفته و رقمی در حدود ۸۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به این بخشها پرداخت خواهد شد.

پیش از این مهلت ثبت نام وام کرونا برای فعالان حوزه گردشگری تا پایان آذرماه بود که با موافقت کارگروه مقابله با کرونا این مهلت تا پایان دی ماه تمدید شد.

بر این اساس متقاضیان واجد شرایط دریافت تسهیلات کرونا در هر سه گروه گردشگری، فرهنگ و هنر و ورزش و جوانان تا پایان دی ماه برای ثبت نام در سامانه کارا و دریافت وام کرونا فرصت دارند. بازپرداخت اقساط تسهیلات کرونا نیز با سه ماه تنفس از خرداد ماه سال ۱۴۰۰ آغاز خواهد شد تا به تاب آوری بیشتر این دسته کسب و کارها کمک شود.

به گزارش ایسنا، برابر مصوبات ستاد مقابله با کرونا مقرر شده برای کمک به صاحبان کسب و کارهایی که به دلیل شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا در فعالیت خود دچار مشکل شده‌اند، تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد پرداخت شود که برای این منظور متقاضیان باید از طریق ثبت نام در سامانه کارا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام و پس از تایید سامانه و معرفی به بانک، تسهیلات درخواستی را از طریق شعب بانک دریافت کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.