| کد خبر: 196153 |

نماینده مجلس:

با خطای ۱۰ درصدی می‌توان یارانه دهک‌های بالا را حذف کرد

به واسطه سامانه‌های که در وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و سازمان برنامه وجود دارد می‌توان با خطا و انحراف ۱۰ درصدی اقشار ۳ دهک اول پردرآمد را شناسایی کنیم.

تین نیوز

 سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: به واسطه سامانه های که در وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و سازمان برنامه وجود دارد می توان با خطا و انحراف ۱۰ درصدی اقشار سه دهک اول پردرآمد را شناسایی کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، سیدحسن حسینی شاهرودی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  درباره  حذف یارانه نقدی سه دهک بالای درآمدی جامعه از ابتدای ماه آینده، گفت: از ابتدای اجرایی شدن طرح هدفمندی یارانه ها قرار بود سازوکاری تدوین شود که این یارانه ها به اقشار کم درآمد جامعه اختصاص داده شود و دهک های با درآمد بالا از دریافت آن حذف شوند.

وی با بیان این که دولت بارها اعلام کرده توانایی شناسایی دهک های پردرآمد جامعه را ندارد، افزود: البته به واسطه سامانه های که در وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و سازمان برنامه وجود دارد می توان با خطا و انحراف 10 درصدی اقشار سه دهک اول پردرآمد را  شناسایی کنیم.

نماینده شاهرود در مجلس  ادامه داد: قرار بر این بود که در دولت یازدهم و دوازدهم یارانه افراد پردرآمد حذف شود که به دلیل یکسری از موضوعات سیاسی و انتخاباتی این اقدام انجام نشد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که بحث یارانه ها نیز در اصلاح ساختار بودجه مطرح  شده است، اظهار داشت: البته نظرات دولت و مجلس در این زمینه بسیار متناقض است و مسئولان سازمان برنامه و کمیسیون برنامه و بودجه در حال رایزنی درباره این موضوع هستند تا به یک چارچوب مشخص برسند.

حسینی شاهرودی اضافه کرد: در هر صورت باید فکری برای یارانه ها بشود چون حجم عظیمی از منابع را به خود اختصاص داده و اگر این گونه رها شود در آینده برای کشور مشکلاتی را به وجود می آورد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.