| کد خبر: 194837 |

ماجرای تبانی طبری با جعبه‌ سیاه پتروشیمی

ماجرای جعبه سیاه پتروشیمی، بار اول از سوی «شرق» مطرح شد؛ درباره روابط «ج.س» با بسیاری از معتمدین حوزه پتروشیمی و اطلاعاتی که قوه قضائیه می‌تواند در حین بازداشت وی از او جویا شود.

تین نیوز

ماجرای جعبه سیاه پتروشیمی، بار اول از سوی «شرق» مطرح شد؛ درباره روابط «ج.س» با بسیاری از معتمدین حوزه پتروشیمی و اطلاعاتی که قوه قضائیه می‌تواند در حین بازداشت وی از او جویا شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از شرق،  جعبه سیاه پتروشیمی، اکنون پس از گذشت حدود سه هفته، هنوز در بازداشت به سر می‌برد. نکته درخور توجه آن است که علیرضا زاکانی، نماینده مجلس نهم که پیش از بازداشت اکبر طبری در قوه قضائیه، از تخلفات او پرده برداشته بود، این‌بار در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه، خواستار پیگیری بیشتر پرونده «ج.‌س» و روشن‌شدن تبانی او با طبری شده است. او در این نامه به نکاتی اشاره کرده است که مرور آنها خالی از لطف نیست.

 ابعاد پنهان‌مانده در کیفرخواست

در این نامه به نکاتی اشاره شده که در پرونده مربوط به شرکت بازرگانی پتروشیمی در شعبه سوم دادگاه ویژه مبارزه با مفاسد اقتصادی که از سوی قاضی مسعودی‌مقام در حال رسیدگی است، مغفول مانده‌اند: «عدم درج نکات بسیار مهم و ابعاد پنهان‌مانده در کیفرخواست تنظیمی ارائه‌شده به دادگاه محترم ویژه مبارزه با مفاسد اقتصادی دادگاه انقلاب وجود دارد.

که برخی از موارد آن عبارت است از: نحوه واگذاری این مجموعه ارزشمند به قیمت بسیار پایین 101 میلیارد تومان اقساطی، در‎حالی‎که قیمت آن حداقل بیش از هزار میلیارد تومان با عنایت به محاسبه حداقلی جایگاه ویژه این شرکت به‎عنوان تنها صادرکننده مواد پتروشیمی ایران،.

ارزش برند و ممتازبودن آن در سطح جهانی، ارزش دارایی‎های شرکت در داخل (شرکت حمل‌و‌نقل پتروشیمی و شرکت اسپیک با دارایی‎های فراوان، دفتر مرکزی در میدان ونک و انبار سه‌هکتاری شادآباد در تهران) و خارج ایران (دفاتر لندن، آلمان، سنگاپور، دوبی، ترکیه، شانگهای و پکن چین، کره، هند) و نهایتا قراردادهای منعقده این شرکت فوق‎العاده استراتژیک و پرسود به همراه مواد پتروشیمی تحویلی از قبل موجود در انبار آن قبل از واگذاری، حکایت از فساد گسترده در واگذاری این مجموعه ارزشمند دارد».

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.