| کد خبر: 191595 |

◄ افزایش 20 درصدی کرایه ناوگان اتوبوسرانی کرمان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به رشد ۱۴ درصدی اعزام مسافران اربعین کرمان در سال کرمان در سال گذشته گفت: کرایه ناوگان اتوبوس کرمان در سال جاری ۲۰ درصد افزایش داشت.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به رشد 14 درصدی اعزام مسافران اربعین کرمان در سال کرمان در سال گذشته گفت: کرایه ناوگان اتوبوس کرمان در سال جاری ۲۰ درصد افزایش داشت.

به گزارش تین نیوز، نخستین جلسه ستاد استانی اربعین حسینی(ع) صبح امروز در محل سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کرمان با حضور فدایی استاندار کرمان و اعضای این ستاد برگزار شد.

در این جلسه سیدعلی حاج‌سیدعلیخانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به این‌که در سال گذشته 665 دستگاه اتوبوس از استان کرمان برای جابه جایی زائران اربعین اعزام کرده‌ایم اظهار داشت: بیش از 24 هزار نفر توسط این ناوگان تا مرزها انتقال داده شدند.

وی به نقل از ایسنا، با عنوان این‌که از این تعداد اتوبوس 86 دستگاه به مرز مهران و579 دستگاه به مرز شلمچه اعزام شده‌اند گفت: سال گذشته 14 درصد رشد حمل مسافر در ناوگان حمل و نقل عمومی داشتیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان سال گذشته خرید بلیت به صورت رفت و برگشت ‌را داشتیم، افزود: این امکان به صورت اینترنتی فراهم شده بود که 10 درصد تخفیف داشت و اگر همزمان بلیت برگشت نیز خریداری می‌شد 15 درصد تخفیف داشت.

وی با بیان این‌که امسال بنا به دلیل افزایش قیمت‌ها، 20 درصد قیمت بلیت اتوبوس‌ها افزایش پیدا کرده است، گفت: سال گذشته افزایش قیمتی نداشته‌ایم اما با وجود افزایش امسال قیمت‌ها در سال 98‌به قیمت‌های سال 97رسیده‌است.

در این جلسه سیدمحمد صابری رئیس اورژانس کرمان با اشاره به این‌که محل فعلی موکب ماهان که روبروی پلیس‌راه ماهان است محل مناسبی برای اسکان زائران نیست اظهار داشت: این موکب در سر راه قرار دارد و ممکن است حادثه‌آفرین باشد و پیشنهاد می‌شود که محل این موکب تغییر پیدا کند.

وی با بیان اینکه باید وضعیت غذایی بهتر از پیش سامان‌دهی شود، گفت: ما فقط متولی نظارت بر سلامت غذایی هستیم که از طرف ارگان‌ها فرستاده می‌شود و بر غذایی که مردم درست می‌کنند باید نظارت بیشتری شود.

علی بابایی فرماندار کرمان در این جلسه با اشاره به این‌که سال گذشته قرار بود که موکب ماهان به سه‌راهی گلزار تغییر پیدا کند گفت: به دلیل این‌که زیرساخت‌هایی که در آنجا ‌فراهم شده است.

وی با بیان این‌که مشکلات موکب ماهان در حال رفع است و حل مشکلات بهداشتی آن نیز دنبال می‌شود افزود: مردم ماهان پشتوانه این موکب هستند.

حجت‌الاسلام علی جلالی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه سال گذشته 22 موکب در مسیر نجف کربلا داشتیم افزود: در خود کربلا در بحث فرهنگی کمک کرده‌ایم و کمک‌های مردمی در بحث فرهنگی وجود ندارد و خواستار این هستیم کمک بیشتری در این بحث شود.

وی با بیان اینکه ارتباطاتی را با مسولان 36 موکب داریم و درحال برنامه‌ریزی هستیم گفت: آمادگی داریم که روحانی این موکب‌ها را تامین کنیم.

در این جلسه حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به اینکه زائرین پاکستانی با هزاران مشکل و سختی وارد کشور ما می‌شوند اظهار داشت: کمک کرده‌ایم که در بدو ورود به کشور از آنها پذیرایی شود و سازمان اوقاف نیز کمک‌هایی به این موکب‌ها داشته است.

وی با بیان اینکه نوع غذا و فرهنگ زائرین پاکستانی با ما فرق دارد و نمی‌توان آنها را با زائرین ایرانی در یک جا سکونت داد گفت: موکب ماهان با پشتوانه مردمی و سپاه پاسداران کرمان به خوبی عمل کرد و اگر مشکلاتش حل شود بهتر از پیش عمل خواهد کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.