| کد خبر: 191561 |

انتقاد عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از تداوم حقوق‌های نجومی

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از تداوم حقوق‌های نجومی در بین برخی مدیران ارشد دولتی انتقاد کرد.

تین نیوز

 عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه حقوق نجومی برخی مدیران ارشد دولتی تبدیل به یک رویه متداول شده است، درحالی که بسیاری از کارکنان دولتی  با مشقت و تلاش فراوان حقوق‌های پایینی دریافت می‌کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، محمدرضا منصوری با اشاره به طرح سوال از وزرا در خصوص حقوق‌های نجومی اظهار داشت: متاسفانه حقوق نجومی برخی مدیران ارشد دولتی تبدیل به یک رویه متداول شده است، درحالی که بسیاری از کارکنان دولتی  با مشقت و تلاش فراوان حقوق‌های پایینی دریافت می‌کنند، این دریافتی‌ها ضمن خدشه‌دار کردن عدالت اجتماعی در میزان بهره‌وری کارکنان دولت خدشه ایجاد می‌کند.

وی افزود: مبارزه با مفاسد اقتصادی باید به شکل سیستماتیک انجام شود و مواجهات مقطعی و دستی چاره‌ساز نیست، نهادهایی همانند دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و دستگاه‌های امنیتی باید حقوق‌های نجومی را رصد و در صورت هرگونه تخلف اصولی برخورد کنند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حقوق‌های نجومی باید برای همه دستگاه‌ها و شرکت‌های وابسته به دولت به صورت کامل و واضح، حتی میزان دریافتی  پایان سال  شفاف‌سازی شود.

منصوری بیان کرد: در وضعیتی که کشور در شرایط تحریم قرار دارد و مردم نیز در شرایط بد اقتصادی هستند، این شفاف‌سازی باید در دستور کار وزرا قرار بگیرد و وزرا ملزم هستند که به مجلس و مردم گزارش ارائه دهند.

وی ادامه داد: قانون مدیریت خدمات کشوری و پرداخت هماهنگ دستگاه‌های دولتی تنها در برخی دستگاه‌ها اجرایی می‌شود، پرداخت حقوق‌های نجومی به برخی مدیران نشان از وجود مشکلات جدی در نظام‌های پرداخت است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.