| کد خبر: 190339 |

◄ مشکل تامین مسکن به قوت خود باقی است

مساله مسکن و نوسازی بافت‌های فرسوده به خصوص در شهرهای بزرگ به چالشی بدل شده که باید برای آن چاره عاجلی اندیشید.

تین نیوز

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از ادامه مشکل تامین مسکن در کشور خبر داد و گفت: متاسفانه کمبود زمین و گرانی مصالح ساختمانی موجب شده تا خرید مسکن برای اقشار متوسط جامعه به آرزویی دست نیافتنی بدل شود.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، علی رستمیان با اشاره به مطلب فوق، اظهار کرد: مساله مسکن و نوسازی بافت‌های فرسوده به خصوص در شهرهای بزرگ به چالشی بدل شده که باید  برای آن چاره عاجلی اندیشید.

نماینده مردم سلسله و دلفان با پرداختن به این مهم که ایجاد و داشتن سرپناه از نیازهای اولیه بشر محسوب شده و حق قانونی هر شهروندی است، افزود: پیش‌بینی مجلس شورای اسلامی از شرایط عمومی مسکن کاملا حساب شده و بر اساس شرایط موجود در کشور بوده است اما، در سال‌های گذشته و با توجه به رکود تولید مسکن تورم بسیار زیاد قیمت مسکن را  در کشور شاهد هستیم.

وی نبود تعادل میان تولید، عرضه و تقاضا را از عوامل تورم در بخش مسکن در کشور عنوان کرد و افزود: به طور معمول درجهان حدود 40 درصد اقتصاد به بخش مسکن اختصاص داده می‌شود اما در کشور ما از تسهیلات پرداخت شده تنها کم‌تر از ده درصد مربوط به بخش مسکن است.

رستمیان به این مهم نیز پرداخت که، باید سالانه 700 هزار واحد مسکونی جدید ساخته شود اما به دلایلی، بیشترین تعداد مسکن که در سال‌های گذشته ساخته شده تنها 300 هزار واحد در سال بوده است که کفاف نیاز جمعیت جوان کشور را نمی‌کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.