| کد خبر: 188937 |

آخرین وضعیت بازار مسکن تهران/ هفته گذشته بازار مسکن چگونه بود؟

دلیل دیگر کاهش حجم مراجعات متقاضیان مصرفی برای خرید یا فروش ملک را، شکاف معنادار قدرت خرید و قیمت های پیشنهادی سمت عرضه عنوان می‌کنند.

تین نیوز

به گزارش تجارت نیوز ، مشاوران املاک دو دلیل اصلی برای کاهش مراجعه و انجام معامله آپارتمان مسکونی طی چند هفته اخیر اعلام می کنند. از دیدگاه آنها دلیل نخست، به همزمانی با ماه مبارک رمضان بازمی گردد. آنها عنوان می کنند: به طور طبیعی و طبق روال هر ساله، حجم مراجعات و به تبع آن حجم معاملات خرید و فروش انجام شده در بازار مسکن پایتخت در این ماه به دلیل سرگرم بودن مردم به انجام فرایض و عبادات ویژه این ماه مبارک کاهش پیدا می کند.

آنها اما دلیل دیگر کاهش حجم مراجعات متقاضیان مصرفی برای خرید یا فروش ملک را، شکاف معنادار قدرت خرید و قیمت های پیشنهادی سمت عرضه عنوان می کنند.

به گفته آنها هر چند طی ماه های اخیر، شیب رشد ماهانه قیمت مسکن نسبت به نیمه دوم سال گذشته کاهش پیدا کرده اما همچنان روند رشد ماهانه قیمت مسکن به طور کامل متوقف نشده است از این رو متقاضیان مصرفی به ویژه خانه اولی ها امکان حضور در بازار را ندارند.

از این رو به ناچار اندکی میزان مراجعه و جست و جوی خود را کاهش داده اند. به گفته آنها اگرچه طی یک سال گذشته، متوسط قیمت مسکن حدود ۷۰ درصد نسبت به مدت مشابه قبل از آن رشد داشته است اما سقف تسهیلات بانکی برای افزایش قدرت خرید متقاضیان مصرفی ثابت مانده و همین موضوع امکان برنامه ریزی و ورود بخش زیادی از این گروه متقاضیان را به بخش خرید و فروش ملک از بین برده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.