| کد خبر: 188809 |

معاملات اوراق تسهیلات مسکن بازهم کاهش یافت

معاملات اوراق تسهیلات مسکن در حالی امروز از رونق بالایی برخوردار نبود و همین عدم استقبال منجر به کاهش مجدد قیمت این اوراق به زیر ۵۰ هزار تومان شد.

تین نیوز

معاملات اوراق تسهیلات مسکن در حالی امروز از رونق بالایی برخوردار نبود و همین عدم استقبال منجر به کاهش مجدد قیمت این اوراق به زیر ۵۰ هزار تومان شد.

به گزارش مهر، اوراق تسهیلات مسکن در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با کاهش استقبال از سوی خریداران روبه رو شد. به گونه‌ای که در بیشتر نمادهای معاملاتی، تعداد برگه‌های به فروش رسیده زیر هزار برگه بود. در چند نماد محدود نیز به واسطه افزایش عرضه برگه‌های گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن صادره در ماه‌های منتهی با سال ۹۷ و نخستین ماه ابتدایی ۹۸ که از تاریخ اعتبار حدوداً دو ساله برخوردار هستند، میزان فروش این برگه‌ها بیشتر بود.

این در حالی است که در هفته گذشته پس از گذشت حدود ۲ ماه از سقوط قیمت‌ها به کانال ۴۰ هزار تومانی، افزایش نرخ و بازگشت قیمت اوراق تسهیلات مسکن به کانال ۵۰ هزار تومان را شاهد بودیم. با این حال در معاملات امروز در نماد معاملاتی تسه ۹۸۰۱ (اوراق تسهیلات مسکن صادره در فروردین امسال) تا نرخ ۵۳ هزار و ۴۰۰ تومان نیز به فروش رسید اما در نرخ ۵۰ هزار و ۱۳۰ تومان تثبیت شد. اوراق تسهیلات مسکن صادره در بهمن سال گذشته (تسه ۹۷۱۱) از دیگر نمادهایی بود که امروز رقم ۵۳ هزار تومان را تجربه کرد اما نهایتاً با رقم ۴۹ هزار و ۵۲۷ تومان در معاملات امروز فرابورس ثبت شد.

۱۸ نماد معاملاتی اوراق تسهیلات مسکن در جریان امروز معاملات بازار سرمایه نیز بازه ۵۰ تا ۵۲ هزار تومان را رقم زدند اما این خرید و فروش‌ها در پایان معاملات امروز بار دیگر به کانال ۴۰ هزار تومانی بازگشت و در نرخ ۴۹ هزار تومان تثبیت قیمت شد.

تعداد معاملات مسکن در ماه اردیبهشت امسال بنا به اعلام سامانه مشاوران املاک نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۷ درصد کاهش داشته است و به نظر می‌رسد همین کاهش معاملات منجر به کاهش تقاضا برای اوراق و افت دوباره قیمت شده باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.