| کد خبر: 188528 |

◄ انتقاد شهرداری از افزایش 50 درصدی کرایه در برخی خطوط تاکسیرانی

مردم باید در جریان قرار بگیرند که اگر راننده‌ای بیش از نرخ مصوب کرایه‌ها را افزایش دهد تخلفات را باید به سازمان تاکسیرانی گزارش دهند تا با رانندگان متخلف طبق قانون برخورد شود.

تین نیوز

مشاور پارلمانی شهردار تهران از افزایش 50 درصدی کرایه تاکسی در برخی خطوط توسط رانندگان متخلف انتقاد کرد و از شهروندان خواست تا گزارش تخلفات رانندگان را به سازمان تاکسیرانی، ارجاع دهند.

به گزارش تین نیوز، داریوش قنبری با انتقاد از این‌که برخی رانندگان تاکسی خودسرانه در برخی خطوط کرایه‌ها را تا 50درصد افزایش داده‌اند، اظهار کرد: نرخ کرایه تاکسی با تصویب شورای اسلامی شهر، تا  23 درصد افزایش یافته اما برخی رانندگان متخلف به صورت خودسرانه کرایه ها را تا 50 درصد افزایش داده‌اند.

مشاور پارلمانی شهردار تهران با تاکید بر این‌که شهروندان باید تخلفات رانندگان را گزارش کنند، افزود: مردم نباید از کنار این دست تخلفات به راحتی عبور کنند زیرا در سایه بی توجهی مسافران چنین تخلفاتی تداوم پیدا می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود،  یادآور شد: مردم باید در جریان قرار بگیرند که اگر راننده‌ای بیش از نرخ مصوب کرایه‌ها را افزایش دهد تخلفات را باید به سازمان تاکسیرانی گزارش دهند تا با رانندگان متخلف طبق قانون برخورد شود.

شهروندان از مسافربرهای شخصی غیرمجاز استفاده نکنند

قنبری با بیان این نکته که افزایش خودسرانه نرخ کرایه تاکسی، قانونی نیست، ابراز داشت: البته این تخلفات بیشتر توسط مسافربرهای شخصی غیرمجاز صورت می‌گیرد که به شهروندان توصیه می‌شود برای تامین امنیت خود از تاکسی استفاده کنند.

وی خودداری از نصب برچسب نرخ کرایه‌ها را تخلف از سوی رانندگان تاکسی دانست و افزود: افزایش کرایه بدون نصب برچسب غیرقانونی است و مسافران باید بر اساس برچسب قیمت کرایه نصب شده بر روی تاکسی کرایه خود را پرداخت کنند.  در این رابطه نیاز است سازمان تاکسیرانی در مورد نصب برچسب به تاکسی‌ها تذکر دهد تا درگیری میان رانندگان و مسافران به وجود نیاید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    سلام. مگه سازمان تاکسیرانی با اون همه رییس و معاون و کارمند و ساختمان و خدم و حشم بازرس نداره که برن سرکشی کنن. مشاور محترم بجای اینکه وظیفه ی تاکسیرانی رو بهش گوشزد کنه و از اون بازخواست کنه برای شهروندان شرح وظیفه تعیین میکنه؟
    حتما فردا هم اگه قیمت ها بالاتر بره ملت مقصر میشه که چرا گزارش ندادن؟