| کد خبر: 186502 |

روند فعلی مصرف بنزین، ایران را وادار به واردات خواهد کرد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس گفت: اگرچه در حال حاضر ایران در زمینه تولید بنزین به خودکفایی رسیده است اما با ادامه روند فعلی مصرف، در چند سال آینده کشور روزانه به ۱۲۰ میلیون لیتر بنزین نیاز دارد که برای تامین نیاز روزانه باید واردات انجام گیرد.

تین نیوز

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس گفت: اگرچه در حال حاضر ایران در زمینه تولید بنزین به خودکفایی رسیده است اما با ادامه روند فعلی مصرف، در چند سال آینده کشور روزانه به ۱۲۰ میلیون لیتر بنزین نیاز دارد که برای تامین نیاز روزانه باید واردات انجام گیرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، علی قربانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس با انتقاد از مصرف بالای سوخت خودروهای داخلی، گفت: براساس گزارش‌های مرکز پژوهش‌ها حدود ۱۷ میلیون خودرو در کشور وجود دارد که این تعداد خودرو روزانه حدود یکصد میلیون لیتر بنزین مصرف می‌کنند این در حالی است که ترکیه با ۱۹ میلیون خودرو روزانه کمتر از ۱۵ میلیون لیتر بنزین مصرف می‌کند علت این امر را می‌توان در ارزان بودن انرژی در ایران جستجو کرد در واقع به جای اینکه ما به دنبال کاهش مصرف باشیم همیشه در مورد قیمت‌ها صحبت می کنیم.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدر رفت انرژی در ایران بسیار است، افزود: خودروسازان به جای اینکه به دنبال تکنولوژی و دانش جدید برای کاهش مصرف سوخت باشند به دنبال افزایش قیمت‌ها هستند.

وی اظهار کرد: اگرچه در حال حاضر ایران در زمینه تولید بنزین به خودکفایی رسیده است اما با ادامه روند فعلی مصرف، در چند سال آینده کشور روزانه به ۱۲۰ میلیون لیتر بنزین نیاز دارد که ناچار هستیم واردات انجام داده و مجدد به سایر کشورها وابسته خواهیم شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: خودروسازان باید موظف شوند تا خودروی باکیفیت با مصرف سوخت پایین تولید کنند در صورتی که هر یک از ۱۷ میلیون خودروی موجود در کشور ۳ لیتر کاهش مصرف داشته باشند در مصرف سوخت صرفه‌جویی زیادی می‌شود.

کاهش مصرف بنزین؛ صادرات بنزین و کاهش آلودگی

قربانی با اشاره به مزایای کاهش مصرف بنزین، ادامه داد: در صورتی که بتوان مصرف بنزین در کشور را کاهش داد از یک سو می‌توان زمینه صادرات این محصول را فراهم کرد که ارزبری خوبی برای کشور رقم می‌زند از سوی دیگر کاهش آلودگی هوا محقق می‌شود.

ضرورت تولید خودروی باکیفیت با مصرف سوخت کم

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کاهش مصرف سوخت برای کشور منفعت اقتصادی بسیاری دارد، گفت: کشورهایی مانند ترکیه و مالزی با استفاده از تکنولوژی‌های روز، خود را ملزم به کاهش مصرف سوخت کردند ما نیز می توانیم با کاربرد تکنولوژی و دانش به این مهم دست پیدا کنیم اما این موضوع در گروی الزام خودروسازان برای تولید خودرو با کیفیت با مصرف سوخت پایین است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.