| کد خبر: 185572 |

معاون فرمانداری گمیشان خبر داد،

کاهش چشمگیر سطح آبگرفتگی در گمیشان

در حال حاضر آبگرفتگی وسیع در گمیشان وجود ندارد و میزان اندک آبگرفتگی نیز امروز به صورت کامل تخلیه می‎شود.

تین نیوز
معاون فرمانداری گمیشان، وضعیت این شهرستان را مطلوب خواند و گفت: در حال حاضر آبگرفتگی وسیع در گمیشان وجود ندارد و میزان اندک آبگرفتگی نیز امروز به صورت کامل تخلیه می‎شود.
 
به گزارش فارس، سیدعلیرضا حسینی، با اشاره به آخرین وضعیت گمیشان اظهار کرد: وضعیت گمیشان مطلوب است و با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی، اوضاع رو به بهبودی است.

وی ادامه داد: با وجود اینکه آبگرفتگی در گمیشان به صورت کامل تخلیه شده بود، اما افزایش دمای هوا در روز گذشته موجب ایجاد برفاب و جاری‎شدن آب در آق‎قلا و گمیشان شد و به‎همین دلیل امروز شاهد افزایش جزیی آبگرفتگی در گمیشان بودیم که با اقدامات انجام‎شده کنترل شده است.

معاون فرمانداری گمیشان با بیان اینکه سیل‎زدگان در حال بازگشت به منازل خود هستند، افزود: در حال حاضر آبگرفتگی وسیع در گمیشان وجود ندارد و سطح آبگرفتگی به سه سانتی‎متر رسیده است و این مقدار اندک آب نیز به‎دلیل برفاب‎ها بوده که این میزان نیز امروز به صورت کامل تخلیه خواهد شد.

حسینی با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر ورود سامانه ناپایدار جوی و بارش شدید باران اظهار کرد: براساس پیش‎بینی‎های هواشناسی، روز شنبه (23 فروردین‎ماه) بارش شدید باران در گمیشان را خواهیم داشت که ممکن است به 100 میلی‎متر هم برسد و این میزان بارندگی برای ما زنگ خطر محسوب می‎شود، البته با توجه به لایروبی‎های انجام‎شده جای نگرانی وجود ندارد.

وی یادآور شد: براساس ارزیابی‎هایی که تاکنون صورت گرفته، 255 واحد مسکونی در گمیش‎تپه نیازمند بازسازی است و یک هزار و 445 واحد مسکونی نیاز به تعمیر و بهسازی دارد که در مجموع یک هزار و 700 واحد مسکونی در گمیش‎تپه نیازمند بهسازی و بازسازی است.

معاون فرمانداری گمیشان با بیان اینکه در سیمین شهر نیز پنج واحد مسکونی سیل‎زده احداثی و 70 واحد مسکونی تعمیری هستند، بیان کرد:  188 مسکن روستایی در گمیشان احداثی و یک هزار و 144 واحد مسکونی تعمیری هستند که در مجموع بیش از یک هزار و 300 واحد مسکن روستایی گمیشان نیازمند بهسازی و بازسازی هستند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع سیل بیش از 217 میلیارد تومان به بخش کشاورزی گمیشان خسارت وارد کرد، افزود: رعایت بهداشت در مناطق سیل‎زده از اهمیت بالایی برخوردار است و در حال حاضر تمامی سیل‎زدگان در یک مکان متمرکز اسکان داده شدند و تاکنون بیماری‎های واگیر مانند وبا گزارش نشده است.

حسینی بیان کرد: در خصوص قابل سکونت بودن واحدهای مسکونی سیل‎زده نگرانی وجود دارد چراکه با فروکش کردن آب احتمال نشست و تخریب منازل مسکونی وجود دارد.

معاون فرمانداری گمیشان اظهار کرد: از 24 فروردین‎ماه جاری تمامی مدارش گمیشان دایر است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه سیلاب به سایت پرورش میگو گمیشان و کانال‎های آن هیچ آسیبی وارد نکرده است، گفت: در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.