| کد خبر: 181377 |

◄ صادرکنندگان ارز خود را به کشور برگردانند

جلسه مشترک تولیدکنندگان و صادرکنندگان با معاون ارزی برگزار شد.

تین نیوز

 جلسه هم‌اندیشی معاون ارزی بانک مرکزی با تولیدکنندگان و صادرکنندگان با محوریت «بازگشت ارز حاصل از صادرات» در بانک مرکزی برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی بانک مرکزی، در این جلسه که نمایندگانی از گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز حضور داشتند، معاون ارزی بانک مرکزی با تاکید بر اینکه رویکرد بانک مرکزی در دوره اخیر تعامل با بخش خصوصی است گفت: تولید، سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال مولفه های قدرت هر کشوری است و همه وظیفه‌داریم در راستای تقویت آن فعالیت کنیم، در همین راستا بانک مرکزی بر اساس جایگاه و حوزه فعالیت خود معتقد است باید به صورت مستقیم با فعالان بخش خصوصی تعامل داشته باشد و بر همین مبنا جلسات همفکری و هم‌اندیشی در راستای کمک به تجارت بین‌الملل کشور برگزار می‌شود.

 غلامرضا پناهی با اشاره به هدف مشترک بخش خصوصی و حاکمیت در رونق اقتصادی گفت: همه در یک جهت و هدف در حرکت هستیم و این هدف چیزی جز رونق اقتصادی، سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال نیست.

پناهی خواستار فعال‌تر شدن صادرکنندگان در برگشت ارز حاصل از صادرات شد و افزود: انتظار این است صادرکنندگان در زمینه برگشت ارز حاصل از صادرات فعال‌تر و با مسئولیت بیشتری عمل کنند در مقابل بانک مرکزی نیز کاملا آمادگی همکاری و همراهی با صادرکنندگان به شرط تعاملی بودن و دو جانبه بودن همکاری‌ها برای پیشبرد اهداف مشترک به‌ویژه رونق اقتصادی رادار است.

همچنین در این جلسه، تولیدکنندگان و صادرکنندگان با برشمردن برخی مشکلات و مسائل حوزه کاری خود خواستار حل مشکلات حوزه صادرات و تولید با هم‌اندیشی بخش خصوصی شدند و به ارایه پیشنهادها و راه‌کارهایی مشورتی پرداختند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.